HDZ potrošio 9,2 a Kukuriku 8,5 milijuna kuna

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Najvece politicke stranke objavile su danas na svojim internetskim stranicama prethodna izvješca o primljenim donacijama i troškovima izborne promidžbe, što su svi sudionici izbora dužni uciniti do ponedjeljka u ponoc.

Prema objavljenim podacima HDZ je u 11 izbornih jedinica na promidžbu potrošio oko 9,2 milijuna kuna a Kukuriku koalicija u 10 izbornih jedinica oko 8,5 milijuna kuna.

HDZ je u svojem izvješcu za razdoblje od 17. do 26. studenog naveo da je primio 729.346 kuna donacija, od cega su joj fizicke osobe donirale 164.000 kuna a pravne 565.346 kuna. U izvještaju o rashodima u financiranju izborne promidžbe HDZ je, iznoseci troškove po svakoj izbornoj jedinici, naveo da je ukupno potrošio 9,247.613 kuna. Takoder je objavio i iznose cijena i ostvarenih popusta za medijsko oglašavanje u izbornoj promidžbi.

Cetiri stranke Kukuriku koalicije (SDP, HNS, IDS i HSU) objavile su zasebna izvješca o donacijama za razdoblje od 1. sijecnja do 25. studenog, kao i troškove u deset izbornih jedinica. Zbroj troškova promidžbe svih stranaka Kukuriku koalicije iznosi 8,531.791.

SDP istice da je od pocetka godine do 25. studenog od 8,369.000 kuna namjenjenih promidžbi potrošio 5,485.738 kuna. Pritom je SDP za izbore namijenio 8 milijuna kuna vlastitih sredstava dok su mu fizicke i pravne osobe donirale 369.000 kuna. Od pojedinaca je dobio 48.500 kuna a od pravnih osoba 320.500 kuna.

HNS je prema izvještaju o financiranju izborne kampanje dobio 305.500 kuna donacija i to 20.000 kuna od pravnih osoba i 285.500 kuna od fizickih osoba. Na promidžbu je potrošio 2,278.694 kuna, što je gotovo cijeli iznos od predvidenih gotovo 2,5 milijuna kuna.

IDS je u VIII. izbornoj jedinici potrošio 448.359 kuna te pritom nije imao donacija.

HSU je pak potrošio 319.000 kuna od 320.000 predvidenih za izbornu promidžbu, a ni ta stranka nije, kako navodi, primila ni jednu donaciju.

Novim Zakonom propisane su i sankcije koje u slucajevima najtežeg kršenja pravila financiranja kampanje ukljucuju administrativnu kaznu potpunog gubitka naknade troškova izborne promidžbe i prekršajnu kaznu u iznosu do 500.000 kuna. (Hina)


Podijeli: Facebook Twiter