Korisnici usluga teleoperatera od ponedjeljka će imati nova prava pri njihovu korištenju, dok davatelji usluga dobivaju dodatne obaveze i pojačani nadzor državne regulatorne agencije. Kako je izvijestio HAKOM, 4. srpnja na snagu stupaju izmjenjena pravila o obavljanju djelatnosti elektroničkih komunikacija, koja predviđaju drukčije ponašanje operatera pri telefonskoj prodaji te prodaji putem akvizitera koji obilaze tržište.
S obzirom na to kako je posljednjim izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača iz listopada prošle godine posebno uređena prodaja putem sredstava daljinske komunikacije i izvan poslovnih prostora trgovaca, HAKOM je dodatno sektorski uredio ove načine prodaje usluga, kako bi one bile što jasnije za korisnike elektroničkih komunikacija.
U HAKOMU traže da postupci svih operatora koji se bave ovakvim načinom prodaje svojih usluga budu ujednačen, kao i sadrže sve potrebne informacije i obavijesti za izbjegavanje situacija u kojima korisnici nisu bili dovoljno informirani prilikom donošenja odluke žele li neku uslugu ili ne. Cijeli proces pregovaranja i prodaje treba biti jasan, dok naknadnu potvrdu kupovine teleoperater od sada obavezan dostaviti na kućnu adresu kupca. Kako bi se izbjegla zloporaba i krađa identiteta – pri čemu su prevaranti preuzimali skupe uređaje, dok je račun ostao korisniku s ukradenim identitetom – isporuka uređaja biti će samo na adresu korisnika.
HAKOM je uputio teleoperatere da uvjete poslovanja i cjenike objave na svojim internetskim stranicama, te da ako postoji mogućnost da se ugovor sklopi preko interneta, ima obavezu omogućiti i njegovo raskidanje na isti način.
Važna je i novost koja predviđa da se kvarovi na opremi poput modema moraju ukloniti u roku od pet dana. Ne dogodi li se popravak u tom roku, korisnik ima pravo bez naknade raskinuti ugovor s operaterom prije roka njegova isteka. Za razdoblje u kojem je oprema bila u kvaru, operateri su dužni umanjiti račun. Navedeni propisi se ne odnose na kvarove na liniji i njima će HAKOM pristupiti na drugi način, a korisnicima će se uvijek umanjiti račun razmjerno trajanju kvara.
Od 1. siječnja 2017. godine provoditi će se i obveza operatora da korisnicima moraju osigurati minimalnu brzinu širokopojasnog ristupa internetu od sedamdeset posto maksimalno ugovorene brzine, kao i obveza da u slučajevima prijavljenih i utvrđenih kvarova duljih od 24 sata, operatori korisniku uvijek moraju ponuditi umanjenje računa ili drugi vid obeštećenja bez potrebe za ulaganje prigovora na iznos računa.
U HAKOM-u ističu da će od ponedjeljka pojačano provoditi izvide i nadzore na tržištu provjeravajući pridržavaju li se svi operatori novih propisa, te se pozivaju korisnici da prijave sve nepravilnosti u primjeni novih pravila. (D. G.)