Do kraja 2015. godine iz Hrvatskih autocesta (HAC) i Autoceste Rijeka-Zagreb (ARZ) bit će otpušteno ukupno 509 ljudi, pri čemu 422 iz HAC-a, a 87 iz ARZ-a, otkrili su na današnjoj prezentaciji restrukturiranja ovih poduzeća resorni ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić, prvi čovjek HAC-a Dražen Guštin i predsjednik Uprave ARZ-a Željko Denona. Ukupna ušteda na smanjenju broja zaposlenih iznosila bi oko 300 milijuna kuna. Otpuštanja će, kazali su, početi već ove godine, pri čemu će iz HAC-a morati otići 173 zaposlenika, a iz ARZ-a njih 25. Do kraja 2015. godine ARZ će svake godine otpustiti novih dvadesetak ljudi, a HAC po stotinjak.
Namjera je već do početka iduće godine iz obje firme u jednu zajedničku tvrtku kćer izdvojiti sektore održavanja i naplate cestarine, dakle neosnovne djelatnosti, a zatim ih organizirati u samostalno trgovačko društvo koje bi od tri do pet godina radilo pod palicom HAC-a i ARZ-a, uz njihovo sufinanciranje brinući se o 1.050 kilometara autocesta, a zatim potpuno samostalno na tržištu, nudeći svoje usluge i drugima.
U HAC-u sada radi 2.800 ljudi, pri čemu bi do kraja ove godine iz tvrtke morala, u prvom valu otpuštanja, otići 173 radnika, od kojih njih 120 s otkazom ugovora o radu uz otpremninu, većina ostalih u prijevremenu mirovinu uz otpremninu. Iduće godine iz HAC-a bi otišla još 103 radnika, nakon toga njih 105, a 2015. godine 131.
U svjetlu najavljene monetizacije duga HAC-a i ARZ-a, nova zajednička tvrtka bi, nakon eventualnog ulaska stranog koncesionara, mogla za njih obavljati usluge naplate i održavanja. Takav scenarij bi odgovarao i koncesionaru, smatra ministar Hajdaš Dončić, jer bi koristio usluge već uhodane tvrtke. Osim toga, nije isključena niti opcija da se izdvojenu tvrtku kćer za naplatu i održavanje vremenom privatizira. (B. MRVOŠ PAVIĆ/NL)