FT1P - ili "fali ti jedan papir", rečenica kojom službenica na šalteru u komičnoj predstavi maltretira svoje stranke i komplicira im život, na neki način opisuje situaciju u kojoj se svakodnevno nalaze građani čekajući duge redove da bi ishodovali, ili ovjerili, dokumente u pulskoj policijskoj postaji. Na nesnosne gužve, spor proces obrade pojedine stranke i nedovoljnu efektivnost službenica, više su se puta žalili naši čitatelji, stoga smo odlučili provjeriti je li doista tako.
Stali smo u red za osobne iskaznice. Radile su dvije službenice, obrađujući zahtjeve 30-ak ljudi koji su uporno stajali u redu, premda nismo bili sigurni tko je ispred nas s obzirom na to da aparat za uzimanje rednih brojeva tada nije radio. Svakoj službenici u prosjeku treba desetak minuta da završi posao s pojedinom osobom. Čim završi s jednim klijentom, umjesto sljedećeg dotrči prethodna osoba koja je morala ići uplatiti uplatnicu ili kupiti državne biljege jer to nije stigla ili znala ranije. I baš kad smo pomislili bismo u narednih pola sata mogli i mi doći na red, jedna službenica se diže i napušta šalter, red se usmjerava na drugu koja istim tempom nastavlja svoj posao…
Malo ispred nas stajao je jedan stariji gospodin, naoružan dokumentima, i pričao poznaniku da je na službenim stranicama pročitao sve što mu je potrebno i da se nada da je to sada sve jer već drugi put čeka poduži red i nervira ga provoditi vrijeme u zgradi policije. Nešto kasnije stigao je na red i shvatio da ipak nema sve potrebne dokumente te se ljutito udaljio.
Nadležni iz PU istarske odgovaraju da su svjesni da ponekad zbog velikog broja predmeta i stranaka dolazi do gužvi na šalterima, no da razlog nije sporost djelatnica, već objektivne poteškoće u radu. U odgovoru stoji da 2012. i 2013. godine istječe desetogodišnje razdoblje važenja osobnih iskaznica pa se znatno povećao broj zahtjeva stranaka za izdavanjem novih. Osim toga, nedavno je na snagu stupio novi Zakon o prebivalištu, koji iziskuje i nov način unosa podataka u sustav Ministarstva unutarnjih poslova te je i postupak rada sa strankama nešto duži nego ranije. Na naš upit zašto građani nakon što plate za svoje zahtjeve ponovo moraju čekati u redovima, u PU istarskoj tvrde da službenice na šalterima strankama ukazuju da nakon plaćanja uplatnice nisu dužne ponovno čekati red, već da se samo trebaju javiti na šalter radi nastavka postupka. (Napisao i snimio Krešimir TADIJIĆ)
VIŠE O OVOJ TEMI ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.