Guardianu digitalno izdanje postaje prioritet

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Guardian News and Media, izdavac jednog od najcijenjenijih svjetskih dnevnih listova, britanskog Guardiana, objavio je da ce im ubuduce prioritet biti digitalno, a ne tiskano izdanje. To znaci da ce veci dio investicija i napora biti uloženo u razvoj internetskog i mobilnog izdanja.

Pad tiraže, a Guardian je, po podacima za svibanj u godinu dana izgubio 12,5 posto od broja prodanih primjeraka koji je sad na 262,937 dnevno, u upravi tvrtke vide kao "neminovan", dok u isto vrijeme citanost i profit od digitalnih izdanja raste (u travnju ove godine Guardian.co.uk ubilježio je 31 posto više jedinstvenih posjetitelja nego lani).

"Ova odluka ne znaci da napuštamo tiskano izdanje, no traži od nas više pažnje, kreativnosti i resursa usmjerenih na domišljanje razlicitih oblika u kojima ce se odvijati digitalno novinarstvo buducnosti. Postajuci organizacija kojoj je digitalno na prvom mjestu, poduzimamo prirodan korak koji ce, vjerujemo, sve novine morati poduzeti prije ili kasnije", kazao je glavni urednik Guardiana Alan Rusbridger u obracanju redakciji.

No, sama odluka o stavljanju digitalnog na prvo mjesto znacajno ce utjecati i na sadržaj novine, naime, u tiskanom Guardianu ce biti sve manje vijesti, a sve više analiticnih tekstova. "Navike citatelja su se promijenile. Pola naših citatelja novine cita navecer: vijesti dobivaju u toku dana s naše web stranice, ili preko mobitela", objasnio je Rusbridger. (J. KLARIC/NL)


Podijeli: Facebook Twiter