Zbog nedostatka konkretnih informacija o promjenama koje ih ocekuju nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju, predstavnici istarskih cestovnih prijevoznika i otpremnika zatražili su na sastanku u Gospodarskoj komori u utorak da ih nadležne službe na vrijeme informiraju o svim pripremama i ocekivanim promjenama, a osobito to traže od podrucne službe pulske carinarnice.
Smatraju da se medunarodni granicni prijelaz na Kaštelu mora odvijati 24 sata te da se ni pod koju cijenu prijevoz robe ne smije usmjeravati na prijelaz Rupu.
Nezadovoljni su zbog, kako kažu, inertnosti carinske službe koja se, po rijecima Davora Velnica, bavi iskljucivo reorganizacijom i redukcijom, a ne cini se ništa da se istarskim privrednicima poslovanje olakša. "Ne preostaje ništa drugo nego kramp u ruke i od Kaštela napraviti prijelaz za carinjenje", rekao je Velnic.
Istaknuto je da je ulaskom Slovenije u Europsku uniju Istra ostala samo na jednom medunarodnom granicnom prijelazu - Kaštelu, koji je oslabljen te je nužno njegovo aktiviranje 24 sata. Prijevoznici su upozorili na to da im korištenje prijevoza Plovanije i Požane predstavlja veci trošak jer koristeci taj smjer placaju i do 50 eura više.
Pomocnik procelnika pulske carinarnice Dean Benazic rekao je da unutar Carine postoji povjerenstvo koje se bavi svim pripremama vezanim uz ulazak u Europsku uniju, u nekoliko navrata naglasivši da Carina nije nadležna za opremanje i nadogradnju granicnih prijelaza.