Grafičko-pjesnička mapa "H Empireju" produkt je trojice autora: dva osobna rukopisa - crteži slikara Renata Percana i tri pjesme književnika Milana Rakovca, te koautorstvo filozofa i kompjuterskog grafičara Milana Polića, a sve je otisnuto u 15 listova i 72 primjerka. Urednik i grafički oblikovatelj je Milan Polić, koji je zajedno s Rakovcem i Reginom Percan, Renatovom suprugom (slikar zbog bolesti nije mogao nazočiti) predstavio mapu javnosti.
"Histria Mater", "Histria Amorosa" i "Histria Filia" - nazivi su triju Rakovčevih pjesama u mapi koja je za naslov uzela jedan njegov stih iz prve pjesme, što je urednik Polić objasnio autentičnim oblikom i vezom slikara i pjesnika da dosegnu onu vječitu težnju k visinama. Rakovac je svoje pjesničko poslanje zahvalio Jesenjinu i jedinoj pjesmi koju je naučio napamet, njegovoj pjesmi "Pismo majci", a zbog koje je odlučio da postane pjesnikom te je pročitao svoj čakavski prepjev Jesenjinove pjesme. Regina Percan je pročitala Rakovčeve tri pjesme iz mapa, a Polić objasnio o čemu je tajna ove likovne mape:
- Grafika je matrica za otiske i spada u Gutenbergovu eru 14./15. stoljeća koja je Europi dala u mnogočemu današnju viziju, a ti otisci u drvu, kamenu, metalu sve do pojave fotografije bili su ne samo zanat, već i dragocjena veza umjetnika i tiskara da nam ostave vidljive tragove svoga vremena. Nastojeći slijediti taj niz i razvoj, od sitotiska do makro grafike, Percan je na neki način ovom mapom popunio ona iskustva koja dosada nije znao, a pogotovo nije o njima učio kao student jer nisu ni postojala.
Renato Percan veliki je slikar i grafičar. Grafičar po svom akademskom obrazovanju i slikarskom opredjeljenju. Ovo mu je deseta likovna mapa i ne prva u kojoj su grafike tiskane digitalnom tehnikom. Ali u svim prethodnim slučajevima likovni su predlošci nastali isključivo tradicionalnim crtačkim postupkom, a tek onda je matrica oblikovana nekom od suvremenih grafičkih tehnika, kazao je Polić. Naglasio je i da je upravo to bio razlog da prihvati izazov da "Percanov neponovljiv crtež rapirografom spoji s kompjuterskim jezikom i da nastane jedan novi klišej, jedna nova matrica, original kojega čine više Percanovih slika spojenih u jednu novu mogućnost, numeriranu, potpisanu i, naravno, označenu po onom principu olovke da je manje ujedno i više."
Na taj način je sam slikar konačan zajednički rad vidio i sagledao kao jedno koautorstvo i ponosan sam da mogu biti dio toga, istakao je Polić te je najavio da uskoro izlazi iz tiska i nova Percanova monografija na temu pastela. (M. ĆURIĆ)