Kolonom od 15 autobusa koji su 10 sati izašli na najprometnije ulice u Puli, održan je mirni prosvjed pulske tvrtke Brioni. Organiziran je zbog, kako tvrde, nezakonitog rada gradske uprave koja je gotovo preko noci nezakonito i bez najave izmijenila prometnu regulaciju na dijelu Šijanske ceste gdje se ulazi u poslovni krug Briona.
Transparentima "Gradska uprava = nezakonitost na djelu", "Brioni pune proracun, vi putujete svijetom..", "Gradonacelnice, Brioni hrane 150 obitelji" prosvjednici su krenuli iz Šijane te najavljenom rutom (Koparska - Rakovceva - Mletacka - Trg Republike - Dalmatinova - Smareglina - Anticova - Leharova - Dobrilina - Laginjina - Giardini - Autobusni kolodvor) nakratko okupirali gradske ulice.
Iako se strahovalo da ce kolona izazvati prometni kolaps, osim kracih zastoja, krkljanac je izbjegnut stoga gradani i turisti nisu doživljavali vece neugodnosti u prometu. Veliku ulogu je pritom odigrala policija koja je pratila prosvjednike i regulirala promet.
Ipak, manje gužve nastale su na kružnom toku u Šijani te na raskrižju Ulice 43. istarske divizije i Prekomorskih brigada gdje se u koloni cekalo oko pola sata. Sudeci po reakcijama gradana, prosvjed Briona nije izazvao vece ogorcenje, štoviše, pojedinci su pljeskali nacinu na koji su Brioni skrenuli pozornost na rad gradske vlasti.
"Nova regulacija prometa na Šijanskoj cesti, odnosno kod ulaza u poslovni krug Brioni je nezakonita i izvedena bez ijedne suglasnosti", rekao je direktor Briona Ante Kvasina na konferenciji za novinare održanoj nakon prosvjeda. Napomenuo je da osim što je nezakonita, preregulacija prometa ugrožava poslovanje Briona te dovodi u pitanje egzistenciju zaposlenika.
Pojasnio je da je nova regulacija apsurdna jer autobusi, primjerice oni za Medulin moraju prvo izaci na obilaznicu, doci na raskrižje s ulicom 43. istarske brigade svakodnevno zakrceno, potom na kružni tok pa centrom grada dalje.
Time se, kaže Kvasina, dodatno opterecuje promet, Brioni placaju dodatne kilometre, a gradani, posebice oni iz Opcine Marcana, Barban, i dalje su uskraceni za normalan ulaz u poslovni krug Briona u koji godišnje, samo na tehnicki pregled dode oko 30 tisuca vozila.
Nezakonitost nove regulacije na Šijanskoj cesti objasnio je pravnik Briona Goran Juric koji je istaknuo da se bilo kakva promjena organizacije prometa u Puli mora provesti sukladno Odluci o uredenju prometa u gradu Puli te da gradonacelnik tada mora donijeti upravni akt što se nije dogodilo.
Nadalje, pojasnio je, radi se o državnoj cesti stoga Grad Pula nema nikakvih ovlasti vršiti bilo kakvu promjenu organizacije prometa, vec je za to potrebna suglasnost MUP-a i Ministarstva prometa, odnosno preregulacija se odreduje prema Zakonu o javnim cestama i Zakon o sigurnosti prometa na cestama.
- Grad nema takvu suglasnost i zato je nova regulacija protuzakonita, rekao je Juric.
Tvrdnje zamjenice procelnika za Upravnog odjela za komunalni sustav i imovinu Martina Šaine koja nam je jucer izjavila da je preregulacija legalna i dogovorena s nadležnima, Juric smatra neutemeljenima te je pozvao gradske vlasti da navodnu dokumentaciju pokažu javno.
Kvasina je dodao da je tvrtka Brioni uspješna, likvidna, bez kune dugovanja te da nece dozvoliti da zbog nesposobnosti gradske uprave i interesa pojedinaca koji ih svako toliko ucjenjuju i pokušavaju reketariti, propadne kao mnogobrojni "uspješni" projekti sadašnje pulske vlasti.