Projekt izgradnje kružnog toka na vrhu Radićeve ulice (bivša Omladinska ulica), odnosno na križanju Radićeve, Rizzijeve i Budicinove ulice, koji se namjeravao realizirati prije par godina, prolongiran je do završetka plinofikacije Pule. Naime, ispod tog raskrižja prolazio je magistralni plinski vod gradskog plina pa se radovi nisu mogli izvoditi do okončanja plinofikacije. Kako je ona dovršena uoči turističke sezone pretpostavljalo se da bi izgradnja rotora na raskrižju kojim dnevno prođe 20 tisuća vozila mogla započeti na jesen. Međutim, još uvijek nisu ostvarene sve predradnje da bi realizacija projekta započela.
U tijeku izrada projekta
- Završetkom turističke sezone Grad Pula intenzivnije kreće s realizacijom komunalnih projekata u Puli. Jedan od značajnijih projekata, kojim će se osigurati sigurno prometovanje na raskrižju Rizzijeve i Radićeve ulice, je i izgradnja kružnog toka. U tijeku je izrada glavnih projekata, kao i rješavanje imovinsko-pravnih odnosa vezanih uz navedeni zahvat izgradnje koji se planira uvrstiti u Program gradnje za 2016. godinu, odgovorili su nam iz Odsjeka za informiranje Grada Pule.
Inače, u Programu gradnje komunalne infrastrukture za ovu godinu predviđeno je tek 150 tisuća kuna za ovaj projekt, ali se iz gradske uprave najavljivalo kako smatraju da će sve uspjeti riješiti (imovinsko-pravne odnose, projektu dokumentaciju, dozvole) da bi početkom iduće godine započeli s realizacijom projekta.
Vrh Radićeve ulice jedno je od najkritičnijih prometnih točaka Pule i namjera je bila još prije dvije godine rotorom omogućiti prometnu sigurnost. Grad Pula ovaj projekt namjerava realizirati već duže vrijeme jer se na tom mjestu svake godine dogodi nekoliko prometnih nezgoda, od kojih neke i s tragičnim posljedicama.
Sve bolje nego sada
Prema rješenju, koje nam je Grad Pula prezentirao prije dvije godine kada se o rotoru na vrhu Radićeve i počelo pričati, uz kružni tok, koji bi dijelom zašao u sadašnju površinu Sjemeništa te zelenu površinu "Trojki", izgradio bi se novi dio oborinske odvodnje i javne rasvjete te otoci i nogostup. Rekonstrukcija samog raskrižja sastojala bi se od izgradnje kružnog toka vanjskog polumjera 13,5 metara i prometne površine 65 četvornih metara, a osim spomenutih ulica, obuhvatila bi i Coppovu u kojoj bi se izgradilo okretište. Rekonstrukcija bi obuhvatila 41 metar Budicinove, stotinjak metara Rizzijeve te 52 metra Radićeve ulice, uključujući i nogostupe.
Kružnim tokom na ovoj lokaciji namjerava se povećati sigurnost u prometu, a u najmanju ruku osigurati dovoljnu preglednost. Nepregledno raskrižje, specifično zbog konfiguracije terena, izuzetno je prometno frekventno tijekom cijeloga dana, i to iz svih smjerova, a promet se odvija s prednošću Radićeve i Budicinove ulice. S obzirom na to da ovim raskrižjem prolazi veliki dio stanovnika južnog dijela grada općepoznate su gužve. Doduše, neki sumnjaju da će rotor na vrhu najduže pulske uzbrdice/nizbrdice donijeti kolone u Radićevoj ulici s obzirom da joj se oduzima pravo prolaska. Međutim, iz Grada Pule su istaknuli kako ih to ne plaši jer izgrađeni rotor ne može biti lošije rješenje od postojećeg stanja. (G. ROJNIĆ)