Usprkos cestim kišama, graditelji na Istarskom ipsilonu rade prema planu - 103 kilometra Ipsilona se pretvara iz brze ceste u autocestu, a gradi se i pristupna cesta izmedu cvora Pula kod Stancije Peliceti i Pomera.
Upravo je ova potonja, zbog kašnjenja otkupa zemljišta, ugrožavala zacrtanu dinamiku izgradnje. Glavni direktor koncesionara Bina-Istre David Gabelica kaže da je uvodenjem instituta izvlaštenja ovaj postupak ubrzan pa ce graditelji ipak do iduce turisticke sezone uspjeti dovršiti najprometniji dio buduce prometnice, do Medulinske ceste, te tako rasteretiti pulsku zaobilaznicu.
- Dobili smo obecanja da ce Hrvatske autoceste otkupiti sve potrebne zemljišne cestice do Božica. Trenutno nam problem zadaje nekoliko cestica koje graditelji moraju zaobilaziti. Ipak, ni to ih ozbiljno ne usporava pa cemo do sezone doci do Medulinske ceste, kaže Gabelica.
U bazi Bouyguesa u Kanfanaru kažu da kiša malo usporava izgradnju na proširenju Ipsilona u autocestu, ali graditelji ne odustaju od utvrdene dinamike. Jedino se može desiti da malo zakasni kopanje najviših usjeka od 18 metara kod Kanfanara, cije je dovršenje bilo planirano do Božica, kada ce se radovi zbog praznika nakratko prekinuti.
- Dionica od cvora Kanfanar do cvora Umag, koja ce se otvoriti prije iduce turisticke sezone, u 70 posto dužine je asfaltirana. Na tom se dijelu vec izvode završni radovi opremanja autoceste, kaže šef gradilišta Luka Dujmovic.
Kad je rijec o ogranicenju prometa Dujmovic veli da ce se držati utvrdenih rokova. Zbog izgradnje drugog profila izmedu Kanfanara i Žminja do Božica ce se promet odvijati kao i dosad, dakle bit ce reguliran semaforima. Cvor Buje ce dobiti još jednu traku do kraja ovog tjedna, dok ce se na cvoru Žminj dosad predvideni rok od 6. prosinca malo produžiti. Nakon Nove godine radit ce se i na cvoru Nova Vas. Do 15. prosinca na dionici Cerovlje - Lupoglav zbog radova ne mogu prolaziti vozila s teretom širim od 2,7 metara.
Kad je rijec o drugoj fazi pretvaranja Ipsilona u autocestu Gabelica veli da je studija utjecaja na okoliš zahvata od Rogovici do Matulji, s probijanjem druge cijevi tunela Ucka, dovršena. Studiju moraju usvojiti vijeca gradova Pazina i Opatije te opcina Cerovlje, Lupoglav i Matulji. Ona bi mogla na jednomjesecnu javnu raspravu u sijecnju iduce godine. Ako sve bude teklo po planu, pocetkom 2012. bi se pocelo graditi na potezu od Rogovica do Matulji.
Buduci da ce se na ovom dijelu graditi novi objekti te da ce se bušiti nova cijev tunela Ucka, zaposlit ce se veci broj gradevinara.
Na pitanje je li Bina-Istra pokrenula pregovore s bankama o financiranju nastavka gradnje Ipsilona, Gabelica je odgovorio da je za to još prerano. Podsjetimo, za dosadašnju gradnju Bina-Istra zadužila se za 700 milijuna eura, a za nastavak ce trebati dodatnih 400 do 600 milijuna.