Gradnja istočnog kraka Ipsilona tek u proljeće 2014.

Ilustracija (Arhiva/GI)
Ilustracija (Arhiva/GI)

Valter Boljunčić, zastupnik IDS-a, uputio je na saborskom aktualnom satu ministru prometa Siniši Hajdašu Dončiću pitanje o početku nastavka građenja na istočnom kraku Ipsilona od Pazina do Matulji. Podsjetio je da je na tom dijelu Ipsilona, izgrađenog kao brza cesta, promet gust, a značajan je za spoj Istre s ostalim dijelovima Hrvatske i za dolazak turista, a u profilu autoceste i za sigurnost prometa. Podsjetio je da je za dionicu od Rogovići do tunela Učka otkupljen veći dio zemljišta, da su ishođene i građevinske dozvole pa bi tehnički građenje moglo i sada započeti.

Ministar Siniša Hajdaš Dončić je potvrdio da je na trasi otkupljeno 75 posto zemljišta, da su građevinske dozvole za pojedine dionice pravomoćne, ali da prije nastavka rada treba uskladiti koncesijski ugovor. Konkretno, ugovorom o koncesiji iz 1995. država godišnje iz proračuna isplaćuje koncesionaru Bina-Istri, ovisno o prometu, od 20 do 25 milijuna eura.

- Radi zaštite tržišnog natjecanja ove odredbe iz ugovora moraju prijeći dva postupka pred odgovarajućim tijelima Europske komisije, a svaki od njih traje 60 dana. Koncesionar ima potpisan predugovor s konzorcijem banaka, koji nakon toga može aktivirati i započeti s gradnjom, zaključio je ministar Hajdaš Dončić.

Prema onome što je rekao ministar, Valter Boljunčić je zaključio da bi u najboljem slučaju gradnja na istočnom kraku Ipsilona mogla započeti u veljači 2014. godine. Podsjećajući da se sada govori samo o dionici do tunele Učka, apelirao je da se ubrzaju pripreme i za nastavak gradnje do Matulji te spajanje Ipsilona na riječku obilaznicu. (A. POKRAJAC)


Podijeli: Facebook Twiter