Po donošenju pravilnika i uredbi novog Zakona o koncesijama intenzivirat će se pregovori između koncesionara Istarskog ipsilona Bina-Istre i Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, Ministarstva financija, Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja i Agencije za javno-privatno partnerstvo oko produženja koncesije sa 2027. na 2032. godinu. To je jedan od uvjeta za dobivanje povoljnog kredita konzorcija banaka koje predvodi Svjetska banka.
- Prema dosadašnjim pregovorima mogli bismo dobiti kredit od za Hrvatsku povoljne kamate od pet posto, postotak više od prijašnjeg, kojim smo financirali dosadašnju gradnju Ipsilona. Time će biti ispunjen posljednji uvjet za početak gradnje drugog traka Ipsilona između Rogovići i tunela Učka, za što tražimo kredit od 160 milijuna eura, kaže direktor Bina-Istre David Gabelica.
Hrvatske autoceste su inače u suradnji sa državnom upravom otkupile veći dio zemljišta od Pazina do Cerovlja, gdje će se najprije graditi. Tome je pogodovala i činjenica da je na tom dijelu najviše državnog zemljišta. Bina-Istra je dobila građevinske dozvole za sve dionice od Rogovići do Lupoglava, pa bi tehnički mogla odmah početi s gradnjom.
Prema procjenama za dupliranje Ipsilona do Matulji trebalo bi 350 milijuna eura. Budući da za sada otpadaju bušenje druge cijevi tunela Učke i dionica prema Rijeci Bina-Istra će za gradnju od Rogovići do Lupoglava trebati 160 milijuna eura.
- Za gradnju od Rogovići do Lupoglava ostajemo sa rokom početka radova u listopadu. Zbog velikog broja objekata, posebno iznad Pazina i kod Lupoglava, gradnja ovog dijela autoceste potrajat će tri godine, a u špicama će na gradilištu biti veliki broj strojeva i oko tisuću radnika. Posao će dobiti tvrtke koje su se iskazale u dosadašnjoj gradnji, veli David Gabelica. (A. POKRAJAC)
VIŠE PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU