Krajem veljače započela je dvogodišnja izgradnja posljednje dionice novog oborinskog kanala Valmade - Valdebek, koji će se spojiti na kanal Dolinka - more, a koji će rasteretiti glavni gradski kanal Pragrande i spriječiti plavljenje centra grada.
Izgradnja, vrijedna 36,2 milijuna kuna (s PDV-om) koju financiraju Hrvatske vode, povjerena je riječkoj tvrtki Vodogradnja i nastavak je izgradnje novog oborinskog kanala čija je prva dionica dovršena prije pet godina kada je izgrađen dio kanala koji oborinske vode Dolinke odvodi u more, a ima i mogućnost prihvata voda iz sliva Pragrande.
I dok se s obilaznice lijepo vidi napredak radova na zemljanom području između Šišanske i Medulinske ceste, u zadnje vrijeme izvođač je krenuo graditi i "s kraja" budućeg kanala, odnosno Premanturske ceste.
U 2,5 kilometara dugoj dionici kroz Valdebek novi kanal dijelom će biti armiranobetonski pravokutni (od Valmada prema Valdebeku), a dijelom cjevovod koji će se u dijelu Valdebeka izvodi mikrotuneliranjem na šest metara dubine ispod stambenih građevina, pri čemu se ne narušava statika tih objekata.
Prema pojašnjenju na terenu, do sada je probijeno 40-ak metara (od ukupno 400) tunela budućeg cjevovoda. Radovi se izvode tehnologijom bušenja kroz umetnute cijevi kroz koje se izvlači materijal i polaže cjevovod. (G. ROJNIĆ)
CIJELI TEKST U TISKANOM IZDANJU