Gradi se novih 55 metara pulske rive

Nastavlja se uređenje obalnog zida od Riječkog gata prema Mandraču (Danilo MEMEDOVIĆ)
Nastavlja se uređenje obalnog zida od Riječkog gata prema Mandraču (Danilo MEMEDOVIĆ)

Radovi na izgradnji i uređenju novih 55 metara obalnog zida na pulskoj rivi započeli su ovih dana, nakon što je izvođač radova, tvrtka TGT iz Pule, uvedena u posao. Kako saznajemo od ravnatelja pulske Lučke uprave Donalda de Gravisija, riječ je o nastavku radova na tom dijelu pulskog zaljeva kojima je već obuhvaćeno stotinjak metara oko Riječkog gata, a u konačnici bit će uređeno čak 156 metara. Riječ je o investiciji vrijednoj gotovo pet milijuna kuna.

Radovi do Nove godine

Javni natječaj proveden je u srpnju, a potom je odabran i izvođač radova za izgradnju novog dijela operativne obale na rivi, u nastavku već dovršenog i uređenog dijela, točnije od Veslačkog kluba prema platou.

Prema riječima ravnatelja de Gravisija, novac za ovu investiciju osigurali su Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture te Lučka uprava Pula, a s 200 tisuća kuna sudjeluje i Grad Pula jer se u tom dijelu nalazi i infrastruktura u vlasništvu Grada Pule, odnosno tri ispusta oborinske odvodnje koji će se na ovom potezu sanirati. Radovi na novoj dionici obalnog zida započeli su tako ovih dana, a trebali bi biti gotovi do 31. prosinca, odnosno Nove godine, istaknuo je de Gravisi.

Naglasio je i da je jedan dio, na kojem se nalazi parkiralište, ograđen, jer je prijetilo da će se urušiti. Stoga je cijelo područje zaštićeno trakom, vozilima je bilo zabranjeno daljnje parkiranje, a radovi na izgradnji potpornog zida operativne obale započeli  su upravo u tom dijelu.

U planu i uređenje platoa

Iznoseći daljnje planove, kaže da će po završetku ovog posla, krenuti i nastavak izgradnje obalnog zida koji je planiran za iduću godinu. Tada bi se, naime, radio nastavak obale prema Velom Vrhu, odnosno Mandraču, a obuhvatio bi se i tamošnji plato. Ukupno bi se stoga napravilo 176 metara obalnog zida, a u planu je i završetak opločenja pored Riječkog gata, što je ostalo nedovršeno. I to je u planu za iduću godinu, ali to ovisi o priljevu sredstava.

Po riječima ravnatelja pulske Lučke uprave, izgradnja nove operativne obale nužan je korak želi li se privući što veći broj megajahti i velikih brodova.

No, norveški mega kruzer Viking Star, na kojem može putovati gotovo tisuću putnika, a koji je otvorio pulsku kruzer sezonu u ožujku ove godine, s dužinom od 228 metara i težinom od 47 tisuća tona ne može, kao ni njegov "brat blizanac" Viking Sea, ući u pulsku luku. Stoga se sidri na Milumentima, s vanjske strane lukobrana, a putnici se manjim brodovima prebacuju do rive. Taj problem riješila bi izgradnja terminala za pomorski i putnički promet na rtu Guc u pulskom zaljevu. Za izradu Studije izvedivosti i analize troškova te koristi za izgradnju terminala za pomorski i putnički promet ugovor su lani u srpnju potpisali pulska Lučka uprava i tvrtka Venezia terminal passeggeri Engineering iz Venecije, koja je u vlasništvu venecijanske Lučke uprave. Ona će, u suradnji s Pomorski fakultetom u Rijeci, izraditi ovu studiju, a sama studija financirat će se iz sredstava strukturnih fondova i kohezijskog EU fonda putem ugovora koji je pulska Lučka uprava potpisala s Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture krajem 2014. godine. (S. ZRINIĆ TERLEVIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter