Pulski Mandrač na samom sjeveru pulske luke, po planu upravljanja Lučke uprave, predviđen je kao komunalni dio, odnosno lokacija na kojoj se predviđa izgradnja komunalne lučice kao što je to primjerice Bunarina, Delfin i Valbandon. Pulski Mandrač bi po tom planu trebao imati nekoliko pontona na kojima bi se postavili vezovi za manje barke do 10 metara i to isključivo za lokalno stanovništvo. Komercijalna varijanta za nautičare u ovom je dijelu luke u potpunosti isključena.
U Lučkoj upravi u Puli kažu da je projekt već skoro gotov. Ravnatelj LUP-a Donald de Gravisi ističe kako je sva dokumentacija gotova te da se čeka mišljenje Hrvatskih željeznica.
- Pulsku luku smo, shodno uredbi o namjeni luka, podijelili na operativni, komunalni i nautički dio. Mandrač je određen kao komunalni dio što bi značilo da ćemo u tom dijelu luke napraviti reda. S obzirom da se Pomorsko sportsko društvo Mandrač - Tivoli u posljednjih godina jako puno angažirala u očuvanju i razvoju tog dijela luke, odlučili smo staviti u pogon ovo priobalje. Namjera nam je raspisati javni natječaj za davanje koncesije na taj dio pomorskog dobra, odnosno luke, i smatramo da su takva sportska društva ona koja bi mogli voditi posao u lučicama toga tipa, ističe de Gravisi.
U Mandraču bi se, kaže, postavili pontoni i sustav sidrišta. Taj je projekt, dodaje, razvijen u potpunosti, projektant - tvrtka TGI iz Pule, dobio je sve potrebne suglasnosti i dozvole.
- Trebali smo zatražiti i mišljenje prvih susjeda, u tom slučaju Hrvatskih željeznica. Oni su smatrali da je nužno izraditi elaborat prikaza učinkovitosti projekta na udaljenosti od 100 metara od tračnica na kojima voze njihovi vlakovi. Začudilo nas je to što moramo tražiti suglasnost Hrvatskih željeznica jer između njih i nas postoji županijska cesta. Učinili smo poprečne profile i geodetski elaborat ne bi li se točno utvrdila lokacija buduće komunalne lučice, kaže De Gravisi.
Unatoč tim birokratskim zavrzlamama, pulska Lučka uprava je išla korak dalje. Predložila je naime i izmjenu Zakona o lukama kojom bi se pontoni unutar lučkog područja mogli izmještavati po potrebi.
- Zatražili smo kod nadležnog ministarstva i izmjenu toga zakona po kojem danas za postavljanje plutajućih pontona, dakle molova kao plutajućih objekata, treba ishoditi lokacijsku dozvolu. To je po nama apsurd jer samim time što se radi o pomičnim plutajućim objektima, njihov je premještaj neminovan i lokacijska dozvola ne bi bila potrebna, kaže De Gravisi.
I dok se s jedne strane pokušavaju mijenjati i zakoni, u centrali Hrvatskih željeznica u Zagrebu su rekli da za početak izgradnje komunalne lučice na Mandraču ne bi trebalo biti problema.
- Čim dobijemo tu suglasnost iz HŽ-a krećemo u postavljanje pontona i sustava sidrišta. Mislimo da bi dobivanjem lokacijske dozvole do proljeća iduće godine ti pontoni mogli biti postavljeni. Raspisali bi potom javni natječaj za lučicu koji bi objektivno mogao biti okončan prije ljeta. Nadam se da će stotinjak vezova početkom lipnja na pulskom Mandraču biti u funkciji, zaključio je De Gravisi. (Piše Cristian Bruno GALIĆ)
CIJELI TEKST U TISKANOM IZDANJU