Građevinari se nadaju proljeću na Ipsilonu

(M. MIJOŠEK)
(M. MIJOŠEK)

Iako je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić početkom lipnja izjavio u Hrvatskom saboru da će radovi na nastavku dupliranja Istarskog ipsilona započeti tek sredinom iduće godine, direktor koncesionara Bina-Istre David Gabelica i dalje je optimističan i predviđa raniji početak izgradnje.

- Ako se pripremne radnje nastave sadašnjim tempom gradnja bi mogla započeti u proljeće. Bina-Istra je dobila lokacijske dozvole za sve dionice na pravcu Pazin - tunel Učka, uključujući i tunel, pa može započeti otkup zemljišta za izgradnju drugog kolnika. Ako ne bude problema s otkupom, po nama je realni tok za početak gradnje proljeće iduće godine, kaže Gabelica.

Bina-Istra je inače dobila prvu građevinsku dozvolu za izgradnju dionice od Ivoli do Cerovlja, a za početak iduće godine očekuje da će pristići i dozvole za sve dionice, uključujući i najzahtjevniju - tunel Učka.

Trenutni uvjeti na financijskom tržištu su i dalje nepovoljni. Prema procjenama, koje će biti preciznije nakon izrade troškovnika, Bini-Istri bi za dupliranje Ipsilona od Pazina do Učke i izgradnju tunela trebalo 250, a do Matulja ukupno 300 milijuna eura. Kamatne stope na tržištu su se od dobivanja kredita za prvu fazu gradnje od 4 povećale na 7 posto. Budući da jedan posto kamata znači dodatno izdvajanje od deset milijuna eura, Bina-Istra uz pregovore s konzorcijem banaka koje su kreditirale dosadašnju izgradnju traži i druge opcije.

- Uz to što su trenutni krediti skuplji, kratak je i njihov rok otplate na deset godina. Zbog toga sada pregovaramo i s IFC-om, filijalom Svjetske banke u Hrvatskoj, koja daje kredit na 20 godina s kamatama od 5,5 do 6 posto. U pregovore će se uključiti i Europska investicijska banka, koja ima sredstava jer su usporena ulaganja u prezadužene zemlje kao što su Grčka, Italija i Španjolska. Procijenjeno je da je Hrvatska financijski likvidnija od ovih zemalja, pa postoji mogućnost da se i ova banka uključi u financiranje Ipsilona, kaže Gabelica.

Inače, prema prvoj građevinskoj dozvoli, na dionici od Ivolija do Cerovlja novi kolnik gradit će se na istočnoj strani. Time je Bina-Istra uvažila primjedbu Općine Cerovlje za zaobilaženje tamošnjih bara. Sve do Lupoglava novi će kolnik ići istočnom, a uz Ćićariju sjevernom stranom sadašnje ceste, pa će biti puno iskopa u brdima. To će pogodovati izvođačima iz Istre, koji se uglavnom bave niskogradnjom. Cjelokupnu investiciju će i nadalje voditi francuski Bouygues, jedan od dioničara Bina-Istre.

Još uvijek nije poznato ni hoće li doći do promjene koncesijskog ugovora. Bina-Istra ima koncesiju do 2027., a zbog promijenjenih uvjeta kreditiranja postoji mogućnost da traži produženje do 2035. (Piše Aldo POKRAJAC)

CIJELI TEKST PROČITAJTE U DANAŠNJEM TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter