"Gradanin plemic" u INK-u

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

"Kralj je putovao u Chambord gdje je priredivao lovacke svecanosti i ondje je želio svome dvoru predstaviti novu komediju-balet. Kako je ideja o Turcima koje je vidio u Parizu bila još svježa, pomislio je da bi bilo dobro da se baš oni pojave na sceni", zapisao je u svojim memoarima vitez Laurent d'Arvieux, a njegove rijeci prenosi programska knjižica "Gradanina plemica", predstave u produkciji Hrvatskog narodnog kazališta iz Zagreba koja je u petak gostovala u INK-u.

Upravo je ta ideja bila poticaj i inspiracija Luju XIV. za narudžbu komada koji ce svecano docekati turskog poslanika Sulejman Agu na francuskom dvoru.

Bila je to 1669., a moment koji je i sadržajno odredio karakter "Gradanina plemica" otkriva se cinjenicom da je Luj XIV., saznavši da turski gost zapravo i nije veleposlanik sultana Mehmeda IV., naredio da se napiše "smiješan turski balet".



"Gradanin plemic" djelo je velikog francuskog komediografa Jean-Baptistea Poquelina Molierea (za ciji je prijevod ovdje zaslužan Mladen Škiljan) i glazbe jednog od najvecih predstavnika barokne periodike, Jean-Baptistea Lullyja, a svoja je redateljska rješenja za njihove i danas aktualne poruke ponudio Krešimir Dolencic.

Ansambl drame, clanovi Hrvatskog baroknog ansambla, Muškog zbora Opere i Baleta HNK-a predvodeni dirigentom Sašom Britvicem, publici je priuštio istinski moment rijetke elegancije francuskog baroka, kvalitetno promišljenu rekonstrukciju komedije-baleta, forme koju je osmislio Moliere za spomenute dvorske namjene, za svecanosti koje ce prikazati svu raskoš umjetnickog stvaralaštva glazbe, glume i plesa 17. stoljeca.

Na pozornici INK-a mogli smo uživati u uvjerljivo osmišljenoj sceni (Dinka Jericevic), famoznim kostimima impresivnih detalja (Ana Savic Gecan) koje je nježno i mudro sjencalo svjetlo Denija Šesnica i, naravno, glavnim akterima price predvodenima Sinišom Popovicem (gospodin Jourdain), Almom Pricom (gospoda Jourdain) i Zrinkom Cvitešic (Nicole, služavka).

Kroz radnju se spretno, inteligentno i dojmljivo provlace glazbene sekvence koje, uz takoder kostimiran Hrvatski barokni ansambl, na pozornici prenose vokalni solisti (Ivana Lazar, Domagoj Dorotic, Alen Ruško, Ozren Bilušic i Ivica Trubic), a svoj sjajan izlazak na scenu ima i Muški zbor opere HNK-a, "turski nogometni tim", a valja izdvojiti i markizu Dorimene (Barbara Vickovic), Cleonteovog slugu Coviellea (Alen Šalinovic) te krojaca (Ivan Joncic).

Dramaturgiju potpisuju Sanja Ivic i Ana Tonkovic Dolencic, a koreografiju Mary Collins. Ansambl zagrebackog HNK-a ispracen je lijepim aplauzom.


Podijeli: Facebook Twiter