U galeriji Singular preksinoć je na neformalni način, bez suvišnih govorancija, otvorena izložba istaknutog ruskog fotografa nastanjenog u New Yorku Alexeya Titarenka koji se predstavlja radom iz ciklusa Grad sjena, a prisustvovao je i otvorenju ove izložbe. Riječ je o prilično efektnoj fotografiji koja će se izlog Singulara krasiti do 12. listopada.
Fotografija je snimljena u Titarenkovom rodnom Sankt Peterburgu a prikazuje ljude koji pokušavaju ući u stanicu podzemne željeznice Vasileostrovska u vrijeme pada Sovjetskog Saveza u razdoblju 1992.-1993. Titarenko koristi dugačku ekspoziciju na crnobijeloj fotografiji pa ta masa ljudi na prvi pogled izgleda kao da odnekud suklja neki dim no kada se malo bolje pogleda postane jasno o čemu je riječ.
Galerija Singular ovime nastavlja praksu predstavljanja po jednog rada jednog umjetnika no iako je ovdje samo jedna fotografija, ona zapravo govori puno više od onih "tisuću riječi" koje se često koriste kao metafora. Ovo je fotografija koja predstavlja jedno vrijeme koje nije sasvim prošlo svršeno jer prikazuje depresivnu atmosferu u gradu kojim je tada vladao nitko drugi doli sadašnji predsjednik Rusije Vladimir Putin o kojem Titarenko nema lijepo mišljenje.
O ciklusu Grad sjena rekao je prije dvije godine da se ideja za njega pojavila kada je vidio grad "na rubu ludila, u bunilu: neprivlačno odjeveni muškarci i žene očiju ispunjenih žalošću i očajem... Izgledali su poput sjena, neishranjeni i istrošeni. Moj dojam, kao i moje emotivno stanje, bili su izuzetno snažni i dugotrajni". Titarenko je osjetio želju da artikulira tu patnju i tugu, da ih vizualizira kroz fotografije kako bi potaknuo empatiju prema stanovnicima njegovog rodnog grada.
Unatoč sivilu i depresiji koje se vidi i u njegovim drugim fotografijama koje ovdje nisu izložene i unatoč Putinu čija se posljedice vladavine donekle vide u fotografijama, pa i u ovoj, Titarenko nam je preksinoć objasnio da ovo što radi nije protest. "Umjetnici ne protestiraju, umjetnici pokazuju", rekao nam je. (M. RADIĆ)