Goste pridobiti vinom, maslinovim uljem i tartufima

Kada se govori o vinu, svjetska priznanja, a ima ih napretek, dokazuju nevjerojatan uspon (D. MEMEDOVIĆ/Arhiva)
Kada se govori o vinu, svjetska priznanja, a ima ih napretek, dokazuju nevjerojatan uspon (D. MEMEDOVIĆ/Arhiva)

Turistička zajednica Istarske županije prvi je put, u sklopu aktivnosti nedavno usvojenog Master plana razvoja turizma od 2015. do 2025., organizirala prezentaciju turističkih proizvoda Istre. Prezentacija je održana u porečkoj Villi Polesini u nazočnosti predstavnika hotelijera, turističkih zajednica, turoperatora, turističkih i putničkih agencija te općina i gradova.

Direktor istarskog TZ-a Denis Ivošević prezentirao je turističkoj javnosti što i kako prodati, odnosno na koji je način Istra strukturirana kada je riječ o istarskom turističkom proizvodu. Kroz praktične primjere željele su se predstaviti mogućnosti kreiranja destinacijskih paketa koje je, danas više nego ikada, potrebno razvijati i ojačati kako bi Istra postala još konkurentnija turistička regija. Ivošević je kazao da je putem interneta vodio konferenciju za članove najznačajnijeg američkog udruženja za luksuzni turizam "Virtuoso" koji okuplja aviokompanije, kruzing kompanije, turističke organizacije te putničke agencije.

- Amerikance je najviše zanimalo gdje se nalazimo. Ponudio sam im kratak, ali za Amerikance značajan odgovor - dva sata vožnje od Venecije. Tim odgovorom otvorio im se cijeli svijet, kazao je direktor TZ-a istarske županije

Bez obzira na iskoristivost turističkog geopolitičkog položaja istarskog poluotoka, Ivošević je naveo sve što je do danas učinjeno da bi se istarski turistički proizvod pozicionirao na jakom svjetskom turističkom tržištu. Primjerice, kada govorimo o tartufima, do 1999. godine gotovo cijela berba istarskog tartufa odlazila je preko crnih kanala u izvoz. Danas, stvaranjem tog izuzetnog turističkog proizvoda 60 posto istarskih tartufa (crni i bijeli) ostaje i komercijalizira se u Istri, 20 posto se legalno izvozi, a tek 10 posto i dalje ide preko trgovine na crno.

Kada se govori o maslinovom ulju i vinu,  svjetska priznanja, a ima ih napretek, dokazuju  nevjerojatan uspon. Danas 120 vinskih podruma godišnje posjećuje oko 235.000 ljubitelja  dobre kapljice.

- No, treba reći da je 210.000 godišnjih posjetitelja koncentrirano na 20 najboljih podruma. Isti omjer bilježi se i kod naših uljara. Više od 50.000 od ukupno 65.000 posjetitelja naših kantina koncentrirani su na 20 najboljih maslinara. Pri tome su kvaliteta i edukacija presudni. Danas u Istri raspolažemo s više od 650 sommeliera za vina i s približno istim brojem sommeliera za ulje, kazao je Ivošević.

Ruralni turizam napravio je ogromne korake. Od 148.000 noćenja u manje od 15 godina došlo se do 1.050.000 noćenja. Gradi se imidž Istre kao prepoznatljive destinacije s nizom izvrsnosti - nastaju manifestacije kojima je cilj podizati razinu poznavanja i promidžbe kvalitete prvoklasnih proizvoda od švoja, lignji i kapešante do šparuga, meda i gljiva.

Ivošević je nazočnima objasnio i važnost interneta koji je sudbonosan uz korištenje pogodnosti objava u najboljim svjetskim turističkim revijama. U promidžbi istarskog turističkog proizvoda vidno mjesto zauzimaju strateški partneri poput njemačkog BMW-a Boscha,  Turkish Airlinesa, proizvođača bicikli Cubea i drugih. (Elio VELAN)


Podijeli: Facebook Twiter