Hrvatska gospodarska komora pod pokroviteljstvom Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture organizira stručni skup "Dan hrvatskih prijevoznika", koji se održava između 12. i 13. svibnja u porečkom hotelu Laguna Parentium.
Skup je u četvrtak trebao otvoriti ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ali zbog zauzetosti tu je ulogu preuzeo pomoćnik Alen Gospočić koji je, u ime ministra, među ostalim najavio niz novih zakonskih mjera u službi jačanja konkurentnosti hrvatskog prijevoznog sustava.
Gospočić je najavio da će uskoro vlada sprovesti novi model naplate cestarine, nije išao dalje u objašnjenju tek je rekao da se radi o suvremenom, učinkovitom i funkcionalnom modelu.
Okupljene prijevoznike pozdravio je istarski župan Valter Flego koji je podsjetio da na Istru otpada 30 posto turističkog prometa Hrvatske što se odražava i na sustav prijevoza putnika i tereta. Flego je dodao kako se u Istri sustavno gradi sinergija između privatnog i javnog sektora što je jedini put ka daljnjem razvoju.
Potpredsjednica HGK za graditeljstvo promet i veze Mirjana Čagalj ponudila je uvodno izlaganje ističući važnost prijevoza čiji udio u ukupnom BDP-u iznosi oko četiri posto. Podaci govore da je u Hrvatskoj cestovni prijevoz dominantni vid prijevoza s preko 60 posto ukupno prevezenih putnika i robe.
- Unatoč mnogih nastojanja naši međunarodni prijevoznici još uvijek nemaju status izvoznika i svakodnevno se suočavaju s daljnjim rastom troškova poslovanja. Udio troškova goriva u cijeni usluge prijevoza bio je 12 posto a sada je oko 30 posto, rekla je Mirjana Čagalj.
Fiksni troškovi koje hrvatski prijevoznici plaćaju pri registraciji vozila, naknade za ceste, osiguranja, cestarine… višestruko su veći od onih u zemljama u okruženju poput Slovenije, BIH i Srbije.
Posljedica toga je nekonkurentnost hrvatskih prijevoznika pa je potpredsjednica HGK zatražila od vlade hitno donošenje niz novih zakonskih akata.
Popodne su uslijedila predavanja pa raznim pitanjima, između ostalog govorilo se o cestovnom prijevozu putnika i tereta, o radu inspekcijskih službi, o stanju tehničke pouzdanosti gospodarskih cestovnih vozila u RH.
U petak će se održati okrugli stol na temu zakonske regulative u cestovnom prometu, rada nadležnih službi u cestovnom prometu, konkurentnosti hrvatskih cestovnih prijevoznika, nedostatka vozača, kao i budućih trendova cestovnog prijevoza na kojemu će sudjelovati gospodarstvenici, predstavnici resornog ministarstva i MUP-a.
Dan hrvatskih prijevoznika u cestovnom prometu prilika je za povezivanje svih sudionika cestovnog prijevoza u Republici Hrvatskoj i Europskoj uniji. Ulazak Hrvatske u EU donio je nove prilike, ali i otvorio brojna pitanja o kojima će hrvatski cestovni prijevoznici na ovom susretu raspravljati. (Elio VELAN)