Američka internetska tražilica Google preotela je status najvrjednijeg svjetskog brenda konkurentskom tehnološkom divu Appleu, pokazalo je najnovije izvješće globalne agencije za istraživanje tržišta Millward Brown.
Vrijednost brenda Google u proteklih je godinu dana poskočila čak 40 posto, na 158,84 milijarde dolara (115 milijardi eura), osiguravši mu tako prvo mjesto na ovogodišnjoj ljestvici agencije Millward Brown "100 Top BrandZ".
"Google je ove godine bio iznimno inovativan s Google naočalama, ulaganjima u umjetnu inteligenciju i nizom partnerstava", kazao je Benoit Tranzer, čelnik francuskog ogranka agencije Millward Brown. Nakon što je tri godine zaredom bio u samom svjetskom vrhu, Appleov brend izgubio je pak 20 posto i vrijednost mu je pala na 147,88 milijardi dolara, priskrbivši mu drugo mjesto na ovogodišnjoj globalnoj rang-listi.
Među vodećih 10 na globalnoj listi za 2014. godinu dominirale su američke kompanije. IBM-u je tako pripalo treće mjesto, sa 107,54 milijarde dolara vrijednim brendom, koji je četiri posto slabiji u odnosu na godinu ranije. Slijedi brend Microsoft, čija je vrijednost uvećana za 29 posto, na 90,19 milijardi dolara.
Lanac restorana brze prehrane McDonald's s 85,71 milijardi dolara vrijednim brendom zauzeo je peto mjesto, a na 6. mjestu bila je Coca Cola, s brendom vrijednim 80,68 milijardi dolara, pokazalo je izvješće. U osiguravateljskom sektoru predvodila je Kina, s tvrtkom Ping An, čiji je brend vrijedan 12,4 milijardi dolara, te China Lifeom, brendom u vrijednosti 12 milijardi dolara.
Francuski proizvođač luksuznih roba Louis Vuitton predvodio je u segmentu luksuznih proizvoda, zauzevši 30. mjesto, s brendom vrijednim više od 25 milijardi dolara. Vrijednost brenda izračunava se na temelju financijskih rezultata kompanije i ugleda koji uživa među potrošačima. Ukupna je vrijednost 100 vodećih brendova u svijetu prema ovogodišnjem izvješću Millward Browna povećana za 12 posto u odnosu na prošlogodišnje izvješće i iznosila je 2.900 milijardi dolara. (Hina/AFP)