Tijekom iducih par mjeseci najpopularnija tražilica na svijetu pocet ce kao rezultat pretrage izbacivati više od pukog popisa linkova. Pri vrhu stranice pojavit ce se više cinjenica i izravnih odgovora na upite.
Promjena ce, piše The Wall Street Journal, biti jedna od najvecih u povijesti te tvrtke, a mogla bi utjecati na milijune web-siteova koji se oslanjaju na Google kakav je sada. Istovremeno, mogla bi ekipi u Mountain Viewu pružiti više nacina za isporucivanje oglasa.
Pretraga ce i dalje biti bazirana na kljucnim rijecima i relevantnosti. No više ce se oslanjati na semanticku pretragu, proces razumijevanja stvarnog znacenja rijeci.
Tražilica ce bolje povezivati upite s bazama podataka koje sadrže stotine milijuna entiteta - osoba, mjesta i stvari - podatke o kojima je tvrtka potiho nagomilala tijekom zadnje dvije godine. To bi ju trebalo više približiti nacinu na koji ljudi - a ne strojevi - razumiju svijet.
Primjerice, pretražujete li internet u potrazi za informacijama o Plitvickim jezerima, osim linkova dobit cete i podatke koje tražilica ima o njima, poput lokacije (na Google Mapsima), nadmorske visine, prosjecne temperature i tome slicno.
Složenija pitanja - primjerice, "Kako se zovu pojedina jezera na Plitvicama?" moci ce dobiti izravan odgovor, umjesto pukog preusmjeravanja na druge stranice.
Ono što nema u svojoj stalno rastucoj bazi podataka, Google ce potražiti spajajuci semanticko pretraživanje s postojecim rješenjima, kako bi tražilica bolje razumjela vrijednost informacija na siteovima i odredila što treba prikazati.
Prve ce promjene biti vidljive tijekom nadolazecih mjeseci. No u Googleu kažu kako je rijec o procesu koji traje i trajat ce godinama, a koji ce za rezultat imati ulazak u novu generaciju pretraživanja.
Google trenutacno drži 66 posto globalnog tržišta pretraživanja i više od 75 posto prihoda od oglašavanja vezanog uz tražilice. U semanticko pretraživanje ulazi kako bi zadržao vodecu poziciju, ali i othrvao se pritisku konkurenata poput Facebooka i Applea.
Nije još jasno kako ce nova tražilica izgledati, kakvi ce biti novi oglasi te što ce promjena tocno znaciti za stranice koje koriste Googlevu tražilicu. No za ocekivati je da cemo biti obaviješteni na vrijeme.