Google Buzz - prozujalo s vihorom

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Google Buzz, najnoviji proizvod pretraživackog diva, predstavlja izravnu konkurenciju društvenim mrežama kao što su Facebook i Twitter... ili možda ne? Ovog utorka Google je najavio i odmah zapoceo integraciju svoje usluge besplatnog maila jednim novim dodatkom koji su nazvali - Buzz.

Što, kako, zašto


Buzz je društveni servis koji omogucuje pisanje statusa i komentara u maniri slicnoj Twitteru (ali bez ogranicenja broja znakova) uz dodavanje linkova, slika i videozapisa. Svim korisnicima Gmaila (procjenjuje se da ih je oko 180 milijuna) Buzz ce se automatski prikazati kao dodatna stavka u inboxu. I dok je ostale Google aplikacije bilo potrebno aktivirati i/ili instalirati, ova je ukljucena i spremna na korištenje.

Buzz komentari se mogu objaviti javno i bit ce vidljivi svima koji prate odredenog korisnika ili privatno selektiranoj grupi prijatelja i suradnika. Privatne grupe mogu se kreirati i modificirati po želji. Želite li poslati privatnu poruku samo jednoj ili dvjema osobama? Buzz ne nudi te opcije, ali sjetite se da se još uvijek nalazite u sucelju Gmaila i jednim klikom možete poslati klasicni mail.

Nudi se i povezivanje s drugim socijalnim alatima kao što su Picassa i Flickr (servisi za objavljivanje i razmjenu fotografija), Twitter, YouTube i ostalima.

Gooogle je predstavio i novu verziju Google Maps usluge za Symbian, Android i Windows mobile mobilne platforme s integriranim Buzz komponentama. Mobilna verzija ce, koristeci Google Maps, prikazati trenutnu lokacija korisnika kao i sve ostale korisnike u njegovoj blizini.

Nedostaci i kritike

Buzz ima i nedostataka kao što je mogucnost editiranja komentara bez ikakve naznake da je isti bio mijenjan. Što se tice dostupnosti putem mobilnih uredaja, podržane su samo Google Android (od verzija 2.0 na više), iPhone/iTouch, Windows mobile i S60 platforme.

Dok je u tijeku integracija, javljaju se i problemi u brzini, jer poruke poslane kroz neki drugi povezani servis kasne i po 10-ak minuta prije nego se pojave na Buzzu. Najviše kritika Buzz je pobrao na racun zaštite privatnosti podataka.

Naime, prilikom aktivacije (koju korisnici Gmaila ne mogu izbjeci) automatski se stvara lista ljudi za pracenje temeljena na najcešce kontaktiranim osobama putem maila i chata. Ona je, pak, javna pa se na profilu korisnika mogu jasno vidjeti kontaktirane osobe - postavka koja može dovesti do potencijalno neugodnih situacija.

Prikaz liste može se iskljuciti, ali to nije unaprijed ucinjeno u osnovnim postavkama. Slanje poruka na Buzz je, ukoliko se ne izmjeni, takoder javno što neke korisnike može odagnati od ideje dijeljenja svojih misli s ostatkom svijeta.

Buducnost ili pucanj u prazno?


Zbog popularnosti društvenih mreža Buzz je mnogo intuitivniji i lakši za korištenje nego Google Wave - usluge koja je najavljivana na velika vrata ali se nije baš proslavila i skoro je pala u zaborav i prije nego je uspjela izaci iz beta-verzije.

Iz Googlea su izjavili da bi vecim mogucnostima socijalizacije, Buzz trebao smanjiti razmak izmedu posla i razonode. Ipak, ostavlja se dojam nedoradenosti i pomalo ocajnicki pokušaj održavanja odstupnice od sve više rastuceg Facebooka.

Tako je možda i lansiranje novog proizvoda preuranjeno zbog proslavom cetvrtog rodendana Facebooka, njihove objave o dostizanju 400 milijuna korisnika i novog redizajna. Google je i dalje sa preko 170 milijuna posjeta mjesecno najposjecenija internetska stranica na svijetu i najpopularniji pretraživac.

Facebook svoju posjecenost i broj korisnika konstantno povecava i trenutno broji preko 110 milijuna posjeta mjesecno i na drugom je mjestu najposjeceniji stranica na svijetu. Je li na pomolu novi hladni rat?


Podijeli: Facebook Twiter