Ne tako popularan kao njegova ishodišna varijanta, ali zato znatno korisniji, funkcionalniji, ovih je dana krenula prodaja Volkswagen Golfa Variant, odnosno karavana najpoznatijeg kompaktnog automobila svih vremena. Ono što je u slučaju ove verzije Golfa najvažnije, njegove su dimenzije. Dužina mu se tako protegnula do čak 4,56 metara dok mu je širina standardnih 2,64 metra što je 3 odnosno 6 centímetara više od prethodne generacije Varianta te čak 31 centimetar duže od klasične verzije sedme generacije Golfa.
Zavirimo li pak u smisao postojanja ove verzije evergreena iz Wolfsburga, uočit ćemo da njegov prtljažnik u osnovnoj verziji ima iznimno velikih 605 litara što se preklapanjem stražnjeg sjedala mogu povećati sve do 1620 litara. Ko manji "kombi" dakle.
Kad su motori u pitanju, standardni "arsenal" ne samo Golfa već čitavog VW koncerna. Ponajprije, jer su kod ovakvih automobila najtraženiji, dva su dizelaša: TDI snage 105 ili 150 "konja" te tri benzinca raspona snage od 105, preko 122 do 140 KS. Osim u slučaju najmanjeg benzinca svi se mogu dobiti i s automatskim DSG mjenjačem, a snažnija dizelska verzija dozvoljava i pogon na sve kotače što se u VW slučaju naziva "4motion". Ono što pak odlično utječe na potrošnju goriva u gradskim gužvama je činjenica da svi Varianti serijski imaju ugrađen "stop&start" sustav.
Posvetimo li dodatnu pažnju verziji Varianta s najmanjim benzinskim motorom, 1.2 TSI, što je ujedno i jegova najpovoljnija opcija, uočit ćemo da i on bez ikakvih problema može obaviti zahtjevnije poslove što se pred ovakve automobile u pravilu postavljaju. Iako zapremine od svega 1197 "kubika", snaga mu je 105 "konja". Maksimalan brzina koju postiže 193 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h prihvatljivih 10,7 sekundi. Ni u zoni potrošnje nije loš. Ni najmanje - u gradu troši 6, na otvorenoj cesti 4,4, odnosno u prosjeku 5 litara goriva čemu pomaže i težina od ne pretjeranih 1297 kilograma. Emisija CO2 mu je 117 g/km tako da bi se u novom sustavu hrvatskih trošarina mogao jako lijepo provesti.
Iako dakle iznimno povećane funkcionalnosti, Golf Variant je u odnosu na baznu verziju skoro jednake cijene. Točnije, cijene su mu više prosječno tek nešto više od tri posto.