Golf Variant: Funkcionalno rastezanje

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Ne tako popularan kao njegova ishodišna varijanta, ali zato znatno korisniji, funkcionalniji, ovih je dana krenula prodaja Volkswagen Golfa Variant, odnosno karavana najpoznatijeg kompaktnog automobila svih vremena. Ono što je u slučaju ove verzije Golfa najvažnije, njegove su dimenzije. Dužina mu se tako protegnula do čak 4,56 metara dok mu je širina standardnih 2,64 metra što je 3 odnosno 6 centímetara više od prethodne generacije Varianta te čak 31 centimetar duže od klasične verzije sedme generacije Golfa.

Zavirimo li pak u smisao postojanja ove verzije evergreena iz Wolfsburga, uočit ćemo da njegov prtljažnik u osnovnoj verziji ima iznimno velikih 605 litara što se preklapanjem stražnjeg sjedala mogu povećati sve do 1620 litara. Ko manji "kombi" dakle.

Kad su motori u pitanju, standardni "arsenal" ne samo Golfa već čitavog VW koncerna. Ponajprije, jer su kod ovakvih automobila najtraženiji, dva su  dizelaša: TDI snage 105 ili 150 "konja" te tri benzinca raspona snage od 105, preko 122 do 140 KS. Osim u slučaju najmanjeg benzinca svi se mogu dobiti i s automatskim DSG mjenjačem, a snažnija dizelska verzija dozvoljava i pogon na sve kotače što se u VW slučaju naziva "4motion". Ono što pak odlično utječe na potrošnju goriva u gradskim gužvama je činjenica da svi Varianti serijski imaju ugrađen "stop&start" sustav.

Posvetimo li dodatnu pažnju verziji Varianta s najmanjim benzinskim motorom, 1.2 TSI, što je ujedno i jegova najpovoljnija opcija, uočit ćemo da i on bez ikakvih problema može obaviti zahtjevnije poslove što se pred ovakve automobile u pravilu postavljaju. Iako zapremine od svega 1197 "kubika", snaga mu je 105 "konja". Maksimalan brzina koju postiže 193 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h prihvatljivih 10,7 sekundi. Ni u zoni potrošnje nije loš. Ni najmanje - u gradu troši 6, na otvorenoj cesti 4,4, odnosno u prosjeku 5 litara goriva čemu pomaže i težina od ne pretjeranih 1297 kilograma. Emisija CO2 mu je 117 g/km tako da bi se u novom sustavu hrvatskih trošarina mogao jako lijepo provesti.

Iako dakle iznimno povećane funkcionalnosti, Golf Variant je u odnosu na baznu verziju skoro jednake cijene. Točnije, cijene su mu više prosječno tek nešto više od tri posto.
 


Podijeli: Facebook Twiter