Golf - kralj "golf" klase

Šminkerska varijanta 'sedmice'
Šminkerska varijanta 'sedmice'

U ponedjeljak, 14. siječnja, počinje nagradna igra Glasa Istre u kojoj sudionici koji do 8. veljače prikupe 25 kupona imaju prilike osvojiti volkswagen golf, jedan od najznačajnijih modela u povijesti automobilske industrije. Riječ je o njemačkom bestselleru čije se ime domaćim vozačima uvuklo pod kožu kao znakoviti sinonim, baš poput pojmova kalodont, kola i digitron. Tako se nerijetko klasa kompaktnih automobila, kojoj popularni "nijemac" pripada, u žargonu naziva "golf klasom".

Bezbroj puta nagrađivani model uskoro izlazi u svojoj sedmoj generaciji, nastavljajući tako put uspjeha započet davne 1974. godine. Recept je bio vrlo jednostavan. Kupcima je ponuđena iznimna kvaliteta komponenti, jednostavan, čak pomalo i konzervativan dizajn, široka gama motorizacije te funkcionalnost dostojna četveročlane obitelji.

Popularnost golfa na tržištu došla je do takvih razmjera da vlasnik čak i nakon deset godina svakodnevnog korištenja može ostvariti dobru cijenu na tržištu rabljenih automobila, jer golfovi su naprosto - traženi.

Prva generacija golfa predstavljena je u svibnju 1974., u vrijeme velike naftne krize, kada je kompaktni automobil s "odrezanim" stražnjim krajem bio novotarija koja u takvim vremenima baš i nije dobrodošla na tržištu, zbog čega su čelni ljudi Volkswagena nemalo strepili.

Usprkos tomu, popularni "kec" u kratko je vrijeme postao prodajni hit. Dugačak svega 3,84 metra, s dvojim vratima, nudio je iznenađujuće prostranu kabinu, čemu je danak plaćao skromni prtljažni prostor. Motori su dolazili u velikom rasponu "litraže" i snage, ali već i osnovni od 1.100 "kubika" imao je sasvim dovoljnih 50 KS. I nije mnogo trošio - u prosjeku ne više od sedam litara.

Nakon devet godina proizvodnje prve generacije, na scenu je 1983. stupila "dvica", obogaćena u svakom smislu. S proširenom karoserijom, paletom motora i višemilijunskim prodajnim uspjehom, golf si je dozvolio ponešto višu cijenu u odnosu na konkurenciju. Usto, dobio je i dodatni par vrata, čime je postao pravi obiteljski automobil.

Prvi golf karavan predstavljen je 1991. godine, odmah nakon izlaska treće generacije. Stigli su i moderniji agregati, bogatija i prostranija unutrašnjost, a izgled automobila bio je efektno zaobljen u odnosu na "kockaste" prethodnike. Sve zajedno donijelo mu je titulu svjetskog automobila godine 1992. i privuklo još veći broj kupaca. (piše K. TADIJIĆ)

Olimpijac u nagradnoj igri Glasa Istre

U nagradnoj igri Glasa Istre poklanjamo golf aktualne šeste generacije, u dvovratnoj karoserijskoj inačici s limitiranim "Olympic" paketom opreme koji nudi atraktivne detalje poput sportskih 15-inčnih "Wellington" lakometalnih naplataka, zelenih termoizolacijskih stakala, ili pak kućišta vanjskih zrcala, kvake te zaštitne letvice u boji vozila.

U tradicionalno ergonomski perfektnoj unutrašnjosti ističu se posebni dekorativni umetci i presvlake, "easy entry" sustav sjedala, a ujedno je i vozačko podesivo po visini. Nadalje, tu je i kožom presvučen trokraki upravljač, ručica mjenjača i ručne kočnice, kao i poluautomatski klima-uređaj Climatic, CD MP3 audiosustav, putno računalo te potpuni električni paket. Za sigurnost će se pak pobrinuti zračni jastuka za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, zračni jastuci za glavu (zavjesa), zračni jastuk za koljena vozača te sustav ESP uz čitav niz podsustava (ABS, ASR, EDS, MSR). Treba li uopće više od toga?

Benzinski 1,4-litreni agregat klasični je atmosferac koji istiskuje 80 konjskih snaga, vrlo je uglađen i doseže pristojne brzinske prosjeke uz potrošnju od pohvalnih sedam litara u prosjeku.

VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter