Golf II postao oldtimer


Za očuvane klasike starije od 30 godina, koji su ostali vjerni originalu, vlasnici iz Njemačke mogu zatražiti tzv. H-registarsku pločicu (u Hrvatskoj PV registarska pločica). Od 2013. godine to se odnosi i na VW Golf II, koji time uživa status oldtimera.

Prošla su vremena kada se pojam oldtimera odnosio na prastara, sjajno kromirana vozila: kada automobil prijeđe dobnu granicu od 30 godina i ako je u dobrom, originalnom stanju, onda može dobiti tzv. H-registarsku pločicu. Ova regulativa će se od rujna 2013. odnositi i na Golf II.

Golf II je predstavljen na sajmu automobila IAA u rujnu 1983., a neposredno nakon toga krenula je i njegova isporuka. U odnosu na prvu generaciju, produžen je međuosovinski razmak, male dimenzije prethodnika ustupile su mjesto dizajnu s boljim aerodinamičkim karakteristikama. Po prvi puta koristila se pocinčana karoserija, regulirani katalizator, kompresorsko punjenje i pogon na sva četiri kotača. Između 1983. i 1991. godine s proizvodnih traka je sišlo ukupno 6,4 milijuna jedinica.

Golf II je predstavljao prvu seriju modela marke Volkswagen, koja je nudila mnoštvo varijanti i koja je osim hatchback limuzine donijela i Jettu, Rallye Golf i povišeni Golf Country. Spektar snage sezao je od potpuno električnog modela City Stromer do benzinskog motora G60 sa 160 KS, čak i vrlo mala serija varijante s 210 KS. U sjećanju će ostati pobjedonosni Golf GTI na svjetskom prvenstvu u reliju grupe A iz 1986. godine i rekordno vozilo utrke Pikes Peak iz 1987. sa 652 KS.

U međuvremenu VW Classic nastupa na svjetskim utrkama i natjecanjima s nekoliko svojih eksponata modela Golf II. Osobito su traženi snažni Rallye Golf sa četverokutnim prednjim svjetlima i sve GTI varijante do modela G60. I Country, koji načelno ima pogon na sva četiri kotača i koji je preduhitrio kasnije modele Cross, omiljen je i često viđen klasik. (K. T.)


Podijeli: Facebook Twiter