Gogoljev luđak itekako je aktualan i danas

Autor videa Marin Lukanović, redatelj Marjan Nećak i glumac Ozren Grabarić - ovo je bezvremenski tekst (Z. ANGELESKI)
Autor videa Marin Lukanović, redatelj Marjan Nećak i glumac Ozren Grabarić - ovo je bezvremenski tekst (Z. ANGELESKI)

Uoči Ulyssesove premijere Gogoljevog "Dnevnika jednog luđaka" u srijedu, monoopere na engleskom i španjolskom jeziku, s osiguranim titlom na hrvatskom jeziku, jučer su se novinarima na izvedbenoj lokaciji, u dvorištu Etnografskog muzeja na Velikom Brijunu, predstavili autori - redatelj, autor glazbe i scenografije Marjan Nećak, glumac Ozren Grabarić i autor videa Marin Lukanović.

Ovaj jednosatni komorni spektakl kroz glazbu, video i dramsku izvedbu istražuje izvitoperenu percepciju svijeta jednog činovnika kojeg društvo marginalizira i otpisuje kao nepoželjnog.

Produkciju potpisuje nezavisni Moving Music Theatre (MMT) iz Bitole, čiji je umjetnički direktor Marjan Nećak, a ova je predstava premijeran projekt ovog kazališta koje je zamišljeno kao laboratorij promišljanja umjetničkih ideja i razvijanja novih smjerova kroz prizmu muzičkog teatra.

- No, nije riječ o mjuziklu, već o novoj estetici u kojoj Marinov video predstavlja alter ego lika, i u kojoj video i audio postaju stanje njegove duše, kazao je redatelj Nećak.

On je predstavu zamislio, prilagodio i napisao za Ozrena Grabarića, glumca kojeg smatra iznimnim na našim prostorima.

- Predstava nema jezičnih barijera, rekao je Grabarić, koji tečno govori španjolski i engleski. Video, pak, neće odvlačiti pažnju, a pomoći će, kazao je Lukanović, ilustraciji košmara koji živi lik u predstavi.

Gogoljev "Dnevnik jednog luđaka" jedan je od najranijih detaljnih prikaza shizofrenije, nastao puno prije nego je bolest dobila svoje mjesto i ime u medicini. Pripovijetka ne analizira bolest u medicinskom smislu, već propituje društvo u kojem pojedinac pokušava pronaći smisao vlastitog postojanja, društvenog položaja i identiteta uopće.

Nakon premijere u lipnju u Bitoli i dobrog prijema makedonske publike, sutrašnja izvedba na Velikom Brijunu je prva izvedba pored hrvatskom publikom, a u Zagrebu će gostovati početkom listopada. Redatelj je kazao da se u Hrvatskoj, mimo kurtoaznog aplauza, osjeća povratak emocije i mišljenja publike, a to smatra jako važnim.

Druga, redovna izvedba monoopere na rasporedu je preksutra, u četvrtak na istom mjestu, uz (kao i za sutrašnju premijeru) polazak broda iz Fažane u 20 sati. (Z. ANGELESKI)


Podijeli: Facebook Twiter