Sandra Gobin, članica uprave i direktorica turizma pulske agencije Uniline te dobitnica ovogodišnje nagrade Hrvatske turističke zajednice Čovjek - ključ uspjeha u turizmu u kategoriji organizatora putovanja, dio je tima jedne od najvećih hrvatskih agencija koja je počela poslovati, doduše pod drugim imenom, još 1994. godine.
Tada je ova agencija brojala četiri djelatnika, da bi danas izrasla u regionalnog organizatora putovanja s njih dvjestotinjak. Od dvije tisuće putnika s bližih tržišta poput Češke, Poljske, Slovenije, Slovačke i Hrvatske, danas je došla na više od 300 tisuća putnika iz cijelog svijeta, pa čak i daleke Kine, Indije, Japana i Koreje.
- Mnogi me pitaju nije li mi jednolično toliko godina raditi u istoj tvrtki. Uvijek im odgovorim da nije jer se Uniline iz godine u godinu mijenjao i širio poslovanje te uvodio nove djelatnosti. Od početka sam bila uključena u sve segmente poslovanja što je dobro jer naučiš kompletan posao.
Kakva je bila ova godina za Uniline?
Bila je dobra, borbena i unutar naših planova.
Kako komentirate činjenicu da prema podacima Porezne uprave jedino agencije i organizatori putovanja ove sezone bilježe minus u svom poslovanju u odnosu na druge turističke djelatnosti?
Bila je ovo teška sezona za agencije. U jednom smo trenutku imalI dosta last minutea, a tada dolazi do spuštanja cijena. Samim time možete generirati veći broj noćenja s manjim cijenama.
Dakle, ova je godina godina last minutea i akcija?
A koja nije?! Bilo ih je dosta. Ali opet to ovisi od jedne do druge hotelske kuće i o tome kako su prilagodili svoje cijene. Vratili su se konkurenti i to se osjeti. Mnoge su hotelske kuće na početku definirale određenu cijenu pa su je odlučile snižavati ovisno o okolnostima na tržištu.
Koliko je Hrvatska bila konkurentna što se tiče cijena s Mediteranom ovog ljeta? Grčka je poprilično spustila cijene i pridobila ponovno goste. Može li si Hrvatska to priuštiti?
Nisam nužno za to da se snižavaju cijene u terminima kada se zna da ćemo biti puni. Međutim, trebali bismo već na početku godine kreirati drugačije cijene u terminima kada nismo dobro popunjeni, dakle pred i posezoni. Ipak, ne moramo pratiti cijene Grčke i Turske, nema potrebe da se spuštamo na taj nivo. Bitnije nam je i da našu ponudu napravimo takvom da nije usporediva i da nudimo više. Onda možemo zahtijevali veću cijenu. (Razgovarala B. BAN)
CIJELI RAZGOVOR PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.