Glisirali 10 sati od Dubrovnika do Pule

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Kao što je najavio, Branko Cvetkovic, proizvodac glisera koji je nedavno otvorio svoj pogon u Cepicu u opcini Kršan, prešao je danas brodicom nešto dužom od pet metara put od Dubrovnika do Pule, za što mu je trebalo deset sati, umjesto predvidenih devet.

Plan koji je podrazumijevao start u 7 sati, a finiš kod ACI-ja u 16 sati narušila je gužva na hvarskoj crpki pa su Cvetkovic i njegov navigator Gverino Mrzic u Pulu stigli u 17.05. No, cilj je svejedno ispunjen - nova brodica Compass 535 je predstavljena te su postavljeni temelji vrlo popularnog off shore natjecanja gliserima.



- Dvaput smo uzimali gorivo, a zbog ulaska u luke nismo mogli glisirati. Osim toga, na Hvaru je 20-ak brodica cekalo na gorivo te smo ondje izgubili sat vremena. Stavili smo eliku koja ide najbrže i plovili brzinom vecom od 30 milja na sat, s time da nam je najmanja brzina bila 25 milja. Sve je išlo po planu, a i vremenski uvjeti su nas relativno poslužili. Problema smo imali jedino na otvorenom moru, zbog valova. Ove smo godine postavili standard, a iduce namjeravamo proci ovaj put za šest sati, ispricao je Cvetkovic.

Mrzic, kojemu je ovo bilo prvo ovakvo iskustvo, dodao je da se radi o lijepoj avanturi, a obojica su s osmijehom zakljucili da osim zadovoljstva osjecaju umor i ukocenost.



Pothvat je Cvetkovic, koji na utrkama sudjeluje vec 17 godina, nazvao "I Hrvatska može". Za njih kaže da su vrijedne zbog turisticke promocije, ali i zato što privlace velike sponzore i imucne goste. Njegova je želja da utrku organizira iduceg ljeta, a do sada su interes za sudjelovanjem iskazali Švedani i Amerikanci.



No, uloga Hrvatske u svemu tome ne mora biti samo natjecateljske prirode, buduci da imamo potencijala i za proizvodnju "morskih formula", naglasio je Cvetkovic, ciju je inicijativu podržao dubrovacki gradonacelnik Andro Vlahušic. Njegov pulski kolega Boris Miletic dvojac je pak docekao na odredištu.

Sjedište Cvetkoviceve tvrtke zasad je u Švedskoj, iako bi u buducnosti proizvodnja otprilike stotinu glisera godišnje mogla biti preseljena u Istru. (I. N. TURKOVIC; snimio Danilo MEMEDOVIC)

 


Podijeli: Facebook Twiter