Genova: Sedmero mrtvih u havariji broda

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Još su nejasne sve pojedinosti incidenta koji se u utorak oko 23 sata dogodio u luci u Genovi kada je trgovački brod "Jolly Nero" krmom udario u lučki kontrolni toranj te ga srušio.

Sedam je osoba poginulo, četiri su teže ozlijeđene, za dvojicom se još traga, a jedan je srećom preživio. Do udarca je došlo za vrijeme manevra izlaska iz luke; dok je mijenjao pravac brod je krmom udario u visoki kontrolni toranj na kojemu se u tom trenutku nalazilo 13 lučkih djelatnika.

Kao što je uobičajeno, za vrijeme manevra u luci za kormilom broda nalazio se lučki pilot, dakle čovjek koji poznaje prostor, zna rukovati brodovima te procijeniti brzinu i daljinu razmjerno vodenom prostoru.

Predsjednik lučke uprave u Genovi Luigi Merlo izjavio je medijima da se brod nije smio nalaziti na tom položaju, što upućuje na to da je posrijedi ljudska pogreška. U svakom slučaju, istražni suci tragaju i za eventualnim kvarovima na brodu koji su možda uzrokovali tragediju.

Tijekom cijele noći i proteklog dana ronioci su tragali za nestalim osobama, izgleda da je četvero ozlijeđenih izvan životne opasnosti, no trenutna bilanca poginulih upućuje na zaključak da se radi o jednom od najvećih incidenata koji se dogodio u nekoj talijanskoj luci.

Genova je najveća talijanska luka, svakog trena tegljači vuku ili izvlače brodove. I "Jolly Nero" bio je vezan za dva tegljača pa je situacija još apsurdnija. Ministar prometa Maurizio Lupi izjavio je da su uzroci najvjerojatnije neprilagođena brzina ili kvar na brodu.

"Jolly Nero" je pravi morski div: taj trgovački brod dug je 239 i širok trideset metara, ukupna nosivost mu je više od 40.000 tona, a pripada kompaniji Ignazio Messina & comp sa sjedištem u Genovi.

Nakon ovog incidenta talijanska javnost prisjetila se još teže tragedije na otoku Giglio ispred obala Toscane kada je kruzer "Costa Concordia" udario u hrid, što je prouzročilo smrt 32 putnika. Ipak, u slučaju "Concordije" bilo je od samog početka jasno da je posrijedi greška kapetana Francesca Schettina.

U incidentu u luci sve je daleko nejasnije s obzirom na to da su brodovi pod stalnom kontrolom stručnjaka na kopnu, svaki pokret na brodu kontrolira se komandama s kopna, možda je u određenom trenutku došlo do kratkog spoja u komunikaciji i dogodila se tragedija; pedeset metara visoki toranj potpuno je uništen, ali i dio obližnje zgrade.

Prema posljednjim informacijama, istražni suci istražuju odgovornost kapetana broda i lučkog pilota te ne isključuju da bi se istraga mogla proširiti i na ostalo osoblje odgovorno za sigurnost plovidbe u luci. (E. VELAN)


Podijeli: Facebook Twiter