Generalni štrajk javnih službi naštetio bi turizmu

Ilustracija (J. PREKALJ)
Ilustracija (J. PREKALJ)

Višednevni štrajk stjuardesa u nacionalnom avioprijevozniku Croatia Airlinesu ozbiljno je zabrinuo brojne turističke djelatnike, a pribojavaju se i velikog općeg štrajka koji najavljuju hrvatski sindikati što se među ostalim odnosi na djelatnike na graničnim prijelazima. Iako nitko ne spori legitimno pravo svakog radnika na štrajk, mnogi se zbog otkazivanja letova te nesnosnih gužvi na granici boje negativne promidžbe Hrvatske kao turističkog odredišta u Europi.

Jedan od njih je i Selimir Ognjenović, vodeći čovjek ID Riva Toursa iz Muenchena, organizatora putovanja specijaliziranog za Hrvatsku, kojemu je upravo zbog štrajka otpao let čartera iz Erfurta za Pulu čiju je uspostavu zajednički realizirao s istarskom Turističkom zajednicom. Tim potezom ugodno putovanje grupe od 40 gostiju od sat i pol pretvorilo se u 12-satno mrcvarenje, prvo autobusom iz Istre do Zagreba, potom letom od Zagreba do Frankfurta, a tek potom odlazak za Erfurt.

Situacija je tim gora, objašnjava, što se radi o pretplatnicima jednog od najčitanijih dnevnika u saveznoj pokrajini Thueringen.

- Moja je agencija godinama pokušala doći do medijske kuće Zeitungsgruppe Thueringen čije tiskovine izlaze u Erfurtu. Za njihove pretplatnike počeo sam organizirati putovanja te dovodim po pet grupa u pred i posezoni. Najavljujemo im da je Istra na sat i pol od njihovog grada, a ovime pokazujemo da to nije tako. Stoga kažem da radimo u korist naše štete, kaže nam Ognjenović.

- To će se strašno odraziti na hrvatski turizam i o tome se ne usudim niti razmišljati. Ako i "najbolju kravu u štali" koja daje neke rezultate dovedemo u pitanje, onda je to zaista nečuveno. Treba voditi računa da četvero gostiju koji dolaze u neku destinaciju u automobilu u Hrvatskoj planiraju potrošiti oko pet tisuća eura, zaključuje Ognjenović tvrdeći da sami sebi radimo zlo.

- Turizam je osjetljiv na sve oblike poremećaja u bilo kakvim službama koje utječu na dolaske turista. Zato bilo kakve najave koje su vezane uz štrajkove, požare ili elementarne nepogode negativno utječu na turistička kretanja, veli Željko Trezner iz Udruge hrvatskih putničkih agencija. Bavarac koji dolazi u vlastitom aranžmanu, ako vidi lošu vijest na svojoj televiziji, neće doći, zaključuje Trezner. (Piše Barbara BAN)

VIŠE O OVOJ TEMI ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter