Gdje je granica izmedu zemaljskog i nebeskog?

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

U novigradskoj galeriji Rigo Sinoc je premijerno zasvijetlilo i veliki interes publike izazvalo "Neonsko nebo" Gorana Škofica, mladog poreckog autora ciji je rad ove godine ovjencan prestižnom nagradom »Radoslav Putar« i dvama studijskim putovanjima koje mu je kao Res Artis Award dodijelila najveca umjetnicka mreža za rezidencije na nedavnom 14. bijenalu mladih umjetnika Europe i Mediterana u Skoplju. Izložba se sastoji od svjetlecih fotografija koje na prvi pogled otkrivaju zvjezdano nebo, tajnovite galaksije, a kad se promatrac približi, zvijezde se pretvaraju u gradska svjetla ispod kojih se naziru ulice i zgrade.

Od djetinjstva fasciniran svjetlima velegrada, Škofic se odlucio poigrati pitanjem gdje je granica izmedu zemaljskog i nebeskog, te je nocne vizure Rijeke, Trsta, Splita i Zagreba fotografirao iz pticje perspektive s raznih lokacija, a zatim je uzimao detalje i voden inspiracijom montirao ih u sasvim nove kompozicije, kolaž-fotografije koje prikazuju nepostojece pejzaže. Svoje je kreacije postavio u svjetlosne kutije, takozvane light boxove, zato što ih je želio dodatno potkrijepiti, dati im vlastitu prirodnu svjetlost, omoguciti promatracu da se osjeca kao da je pred njime zaista citav grad, pretociti tu poetiku u sliku. «Ova je prva izložba zapravo test za publiku. Tek kad vidim kako se ona ponaša, odlucit cu kako ce se dalje razvijati ova serija fotografija», kaže takoder.

Otvarajuci izložbu, ravnateljica Muzeja Lapidarium, u cijem sklopu djeluje i galerija Rigo, Ketrin Milicevic Mijošek je spomenula da se Škofic ovom prigodom prvi put samostalno predstavlja u Novigradu, ali je ovdje vec gostovao prije nekoliko godina sudjelujuci i stvarajuci na Medunarodnom skupu multimedijalnih umjetnika Media Scape. «Ove godine navršava trideset godina, a vec obilježava desetu godišnjicu svog rada koji je od samog pocetka prepoznala i publika i kritika», istaknula je, ukazujuci na cinjenicu da je katalogom koji prati izložbu ukratko prezentirano i njegovo cjelokupno dosadašnje stvaralaštvo.

Na promjenu perspektive u odnosu na fotografije iz ranije serije «Unutar grada», snimane iz niskog ocišta, koja govori i o promjeni simbolicne moci onoga koji promatra, te mogucnost da izloženi radovi podsjete na «night vision» nastao strojem za gledanje iz vojne tehnologije ili budu promatrani kao ekranske slike, ukazala je povjesnicarka umjetnosti Branka Bencic, koja potpisuje predgovor kataloga.

Medu brojnom publikom bili su doajen hrvatske i svjetske likovne umjetnosti Ivan Picelj, zacetnica i dugogodišnja voditeljica Riga, današnja ravnateljica rijeckog Muzeja moderne i suvremene umjetnosti Jerica Ziherl te predstavnici Grada i Županije. Neonsko nebo ostat ce upaljeno do 31. listopada.


Podijeli: Facebook Twiter