Gastro ponuda na aplikaciji Hrvatska 365 Gourmet

S nedavnog predstavljanja najkvalitetnijih hrvatskih restorana u vinariji Kozlović (Danilo MEMEDOVIĆ)
S nedavnog predstavljanja najkvalitetnijih hrvatskih restorana u vinariji Kozlović (Danilo MEMEDOVIĆ)

Prvi nacionalni PPS forum jučer je u Zagrebu okupio stotinjak sudionika iz hrvatske turističke industrije i predstavnika medija. Forum se održao u sklopu projekta Hrvatska 365 kojega provodi Hrvatska turistička zajednica u suradnji s Ministarstvom turizma, kako bi potaknula rast turističkog prometa u pred i posezoni te od Hrvatske stvorila cjelogodišnju turističku destinaciju.

- Prošle smo godine uveli veliki preokret u promociju hrvatskih turističkih proizvoda. Već sama činjenica da prilikom brendiranja i pripreme marketinških aktivnosti govorimo o konkretnim turističkim proizvodima velika je promjena u odnosu na promociju koju smo do sada imali te mi je drago da je to već prepoznato. Danas je prilika da sve analiziramo, vidimo što je bilo dobro i što još možemo poboljšati, a prostora za napredak uvijek ima, poručio je okupljenima ministar turizma Darko Lorencin.

Treba vremena za rezultat

Direktor HTZ-a Ratomir Ivičić naglasio je kako ovaj projekt predstavlja prvi konkretan koncept koji se bavi pitanjima produljenja sezone.

- PPS projekt Hrvatska 365 predstavlja prvi koncept sa strateškim pristupom razvoja pred i posezone koji uključuje trajne procese razvoja turističkih proizvoda od lokalnih razina prema regionalnim. Drago mi je što su destinacije prepoznale vrijednost uključivanja u projekt Hrvatska 365 te njihovim odazivom možemo biti vrlo zadovoljni, kao i sa dobro odrađenim poslom ostalih subjekata, rekao je direktor Ivičić, dodavši kako će projekt biti sve uspješniji kako će vrijeme odmicati jer tržištima treba vremena da reagiraju na provedene aktivnosti.

Na forumu je jednoglasnom odlukom utemeljen nacionalni PPS klub, a predstavljeni su i rezultati ankete o PPS pilot projektu provedenom u 2014. koji je pokazao kako su slogan i logo projekta Hrvatska 365 vrlo dobro prihvaćeni na tržištu. Također, na forumu su predstavljeni domaći i inozemni primjeri dobre prakse te aktivnosti na realizaciji PPS plana u 2015. godini.

Tom je prigodom pomoćnik ministra Davor Ižaković održao prezentaciju Hrvatska 365 Gourmet, programa koji će obuhvatiti organizaciju i promociju proizvoda eno i gastronomije. Programom Hrvatska 365 Gourmet predviđena su pravila i standardi rada PPS klubova za gastronomiju, pri čemu će rezultati biti vidljivi već u drugoj polovici ove godine.

Michelinom do gostiju

- Trendovi posljednjih desetljeća temelje se na industriji zabave, kao što su TV cooking show i food reallity TV, pri čemu je kulinarstvo ušlo  u svaki dom. Kuhari su postali poznate osobe i zabavljači, a fenomen celebrity chefa postao je globalan i transformirao restoransku industriju. Ako pogledamo zemlje s najvećim brojem Michelinovih vodiča, vidjet ćemo da se upravo radi o našim glavnim emitivnim tržištima (osam u Europi, plus SAD i Japan) te stoga gastronomija itekako može biti glavni motiv dolaska u Hrvatsku. Svakako da je naš dugoročan glavni cilj da hrvatski restorani uđu u crveni Michelinov vodič, na čemu nastavljamo raditi. Uspostavljanjem programa Hrvatska 365 prvi puta imamo organizacijsku i marketinšku mrežu s kojom možemo krenuti u promociju Hrvatske kao uzbudljive, cjelogodišnje gastronomske destinacije, naglasio je Ižaković.

Kao bi se uspostavila što bolja organizacija, a time i marketinška promidžba HTZ-a, unutar osnovanog nacionalnog PPS kluba predviđeno je formiranje posebnog eno-gastro proizvodnog tima koji će zajedno s eno-gastro proizvodnim timovima destinacijskih PPS klubova organizirano raditi na promociji eno-gastro proizvoda.

Predviđena su i pravila za dodjelu oznake Hrvatska 365 Gourmet za najkvalitetnije restorane, konobe i bistroe koji će u sklopu projekta djelovati na tim destinacijama, a neka od njih su da budu otvoreni minimalno deset mjeseci godišnje, da imaju dnevnu ponudu i koriste lokalne namirnice, te da zaposlenici govore svjetske jezike. Prijedlog pravila predviđa da restorani i konobe moraju imati i ponudu buteljiranih vina, kao i tih vina na čaše, a restorani i sommeliere. Ponuda mora biti dostupna i putem mobilnih uređaja i drugih načina informiranja koja su u skladu s navikama modernog gosta.

Do početka glavnog dijela turističke sezone trebala bi se izraditi i web te mobilna aplikacija Hrvatska 365 Gourmet, komunikacija putem društvenih mreža koja će pratiti program te izbor članova u PPS klubovima. U drugom dijelu godine provest će se kvalitetna promocija koja će uključivati i oglašavanje, a prvi rezultati bit će vidljivi do kraja 2015. (B. BAN)


Podijeli: Facebook Twiter