"Transparentno bijeli objekti" naziv je izložbe radova Fulvija Juričića iz ciklusa "Dijalozi", koju je preksinoć u prisustvu autora u Galeriji HUIU-a u Puli otvorio pulski dizajner Noel Mirković.
Kako je u pratećem tekstu ustvrdio Dario Sošić, viši kustos Zavičajnog muzeja grad Rovinja (gdje je autor prije godinu i pol dana gostovao izložbom "Prozirne slike"), Juričićev paradoks postojanja dvojnosti na slici tek sada dolazi maksimalno do izražaja, uz pomoć novih materijala.
- Na njegovim se slikama vide i ne vide oblici, a slika sadrži oba: vidljive i nevidljive. Oblici su građeni iz debelih slojeva, ali i iz tankih, prozirnih, bezbojnih slojeva. Takva faktura određuje istovremenost postojanja, ali i nestajanja ili nevidljivosti. To nije više svijetla točka na tamnoj površini ili pozadini, kao u ranijim slikama. Sada imamo svijetle oblike na svijetloj površini ili podlozi. Oblici nestaju, postaju jedva vidljivi, ili potpuno nevidljivi jer su svijetli, piše Sošić, dodajući da "prazni, reljefni naslikani oblici očito predstavljaju svijet koji ni iz čega raste i usložnjava se".
- Pomoću kontrasta više i manje bijeloga, ničega i nečega, dvodimenzionalni plošni svijet pretvara u trodimenzionalnu sliku. Tehnikom kojom se koriste suvremena računala, umjetnik nam nudi arhitekturu iluzije trodimenzionalnog prostora. U takvoj arhitekturi iluzije prostora, svojim slikama prikazuje zamršenost modernog svijeta u kojem živimo, zaključuje Sošić.
Višestruko nagrađivan za svoj rad, Fulvio Juričić (Pula, 1952.), diplomirao je 1978. na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Vasilija Jordana. Od 1977. izlagao je godine na više od 200 skupnih, a od 1981. na 50 samostalnih izložbi. Profesor je u Školi primijenjenih umjetnosti i dizajna u Puli. Živi i radi u Puli.
(Z. ANGELESKI)