U galeriji funtanjanske turisticke zajednice simbolicnog imena, Zgor murve, do konca mjeseca može se razgledati 17. izdanje izložbe "Naiva u Istri". Funtana je, naime, svojevrsno istarsko središte ovdašnje naive, male Hlebine neki bi rekli, kojoj u pohode svake godine prigodom otvaranja dolaze brojni ljubitelji ovog vida likovnog stvaralaštva - i to iz citave Istre.
Naiva u Istri i amatersko likovno stvaralaštvo Funtana 2010. ove je godine okupilo deset autora: Mladena Prodana, Duilija Trošta, Mariju Peti Božic, Olgu Vicel, Ivana Hekica, Ivana Tankovica, Marina Lušicica, Veru Bosazzi, Marija Biljuha i Daniela Nacinovica.
U razlicitim tehnikama (ulje na staklu, konac na platnu, tuš na papiru, reljef na drvu, ulje na platnu, terakota) istarski su se umjetnici predstavili na zajednicku im zadanu ali uvijek dragu temu - istarsko selo.
Kako veli Brigita Cutic koja svake veceri od 18 do 22 sata dežura u galeriji, gosti su oduševljeni jer se ne susrecu s naivom cesto, mnogi se raspituju o autorima i njihovu umjetnickom izricaju, a najupuceniji su Slovenci i Talijani koji bi rado i kupili koju sliku.
Galerijom dominiraju dvije predivne slike starog poreckog umjetnika Mladena Prodana - jedna na kojoj velica svu grandioznost i egzistencijalnost istarske obitelji - istarskog vola - a druga nudi domacu svakodnevnicu u vidu branja gljiva koje se, naravno, nisu brale kao danas radi rekreacije, vec poradi nužnosti i potrebe.
Zanimljiv je motiv što ga je stari funtanjanski znanac, Duilio Trošt iz Rovinja za kojeg se zna reci da je najbolji umjetnik medu kuharima i kuhar medu umjetnicima, nudi na svojoj slici "Škrinja i blago" - pravu raskoš nekadašnjeg koreda ali i tajanstven, monalizovski pogled buduce mlade.
Sugradanka mu, Marija Peti Božic, uljem na platnu naslovljenom "Jesen", minucioznim pokretima predstavlja jesensku paletu boja i doživljaja istarske kampanje.
Olga Vicel iz Kanfanara uvijek impresionira svojim vezom, svilom na platnu, ponudivši ovoga puta staricu zadrijemalu na kucnom pragu, uz zacudeni pogled macke i miris lavande u pitaru.
Takoder stari znanac, Pazinjan Ivan Hekic nanovo se nostalgicno vraca istarskim tradicijskim simbolima (zvonik, cesta, kažun, maslina), dok Ivan Tankovic, treci Rovinjež ove izložbe, tehnikom tuša takoder priziva zaboravljene domace motive.
Poluzagrepcanin-poluvrsaran, Marino Lušicic, uljem na staklu ovjekovjecio je ribice na Dragonji. Mario Biljuh reljefom na drvu pokazuje svu filozofiju rada i života istarskih supružnika.
Simpaticne su figurice u terakoti Vere Bosazzi, još jedne autorice iz Rovinja, kojima docarava svoju obitelj.
Funtani se nakon više godina izbivanja vratio i Puljanin Daniel Nacinovic. Slikom naslovljenom "Pozdrav istarskom selu" s prepoznatljivim arhitektonskim motivima u prvom je planu simpaticna kombinacija mladica s vespom na prepoznatljivoj air-mail kuverti, pupcanoj vrpci mnogih izbjeglih ovdašnjih stanovnika sa svojom majkom-postojbinom Istrom.