Fuchs: Hrvatskoj nedostaje destinacijski menadžment

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Kriza, povratak na scenu Grčke, snižavanje cijena, rast u obiteljskom smještaju, manjkovi u hotelima u nekim regijama u sedam mjeseci, jak turistički kolovoz. Sve su to dijelovi mozaika ovogodišnje turističke godine koja polako ulazi u posezonu. Najave govore da će u Hrvatsku u rujnu stići oko milijun i pol gostiju te se očekuje dobar nastavak turističkih kretanja.

O tome kakva je bila špica sezone te općenito ova turistička godina do sada i što se očekuje od posezone, razgovarali smo s Peterom Fuchsom, predsjednikom Uprave Valamar hoteli i ljetovališta, tvrtke koja upravlja poslovanjem 39 objekata na jadranskoj obali, uglavnom s četiri i tri zvjezdice, odnosno s 23 hotela, sedam apartmanskih naselja i deset kampova u Istri, Dubrovniku te na otocima Krku i Pagu.

- S obzirom na to da je glavna sezona pri kraju, može li se reći da je bila bolja ili lošija od lanjske?

- Da bismo ostvarili naše ciljeve za ovu godinu, Valamar je uložio više od 170 milijuna kuna u svoje objekte i kvalitetu ponude.

Kao što smo se pripremili za sezonu u smislu ulaganja u objekte i podizanje kvalitete usluge, jednako tako smo bili proaktivni i u smislu posebnih ponuda i jačeg marketinškog komuniciranja prema ciljanim tržištima, što se pokazalo dobrom odlukom. Polugodišnje financijsko izvješće pokazuje da je u predsezoni ostvareno 1.206.766 noćenja, što predstavlja porast od 2,6 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Očekujemo izvrsne rezultate s obzirom na značajna ulaganja, izvrsnu pripremu za sezonu i neprekinuti dugogodišnji rad na izgradnji brenda Valamar.

- Je li Hrvatska pokazala dovoljnu konkurentnost? Koja su ograničenja?

- Hrvatska je i ove godine pokazala da je poželjna destinacija bez obzira na previranja na tržištu. Ipak, prostora za razvoj uvijek ima, i to u više segmenata. Konkurentnost ovisi o ukupnoj ponudi, prometnoj povezanosti, omjeru cijene i kvalitete - i to je proces koji nikada ne prestaje. Ipak, najbitnija stavka je usluga, i u tom smislu Hrvatska čak ne mora biti ni najjeftinija destinacija, već se mora isticati ponudom i kvalitetom usluge, odnosno vrijednošću koju gost dobije za svoj novac. Ove prednosti gosti znaju prepoznati i izrazito su važne prilikom njihova odabira odredišta za odmor. 

Dobra povezanost hrvatske obale zrakoplovnim linijama s gradovima Europe je izrazito bitna i tu Hrvatska ima prostora za još više razvoja. Također, gostima treba pružiti puno više od samo lijepe prirode. Hrvatskoj kronično nedostaje i takozvani destinacijski menadžment. Kvalitetno upravljanje destinacijom poput Dubrovnika, Poreča ili bilo kojeg drugog grada u Hrvatskoj, imalo bi snažne učinke na hrvatski turizam općenito pa tako i na Valamar.

Razvoj takvih proizvoda imat će snažan utjecaj na turizam Hrvatske u budućnosti, a za zemlju koja je jedan od turističkih hitova Europe pa i šire, to je dosta veliki izazov u budućem građenju turističke ponude. Razvoj destinacijskih menadžment kompanija može u roku od samo nekoliko godina promijeniti čitavu sliku Hrvatske kao turističke destinacije i produljiti turističku sezonu, a kratka sezona je svima nama u turizmu najveći problem. (A. JURIČIĆ/NL)

CIJELI RAZGOVOR PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter