Fragmenti iskustva i bilježenja intimnih stanja

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

"Ne-obične stvarnosti" naziv je izložbe fotografija Maše Bajc otvorene preksinoć u galeriji Makina, a koja će se moći razgledati do drugog srpnja. Bajc dolazi iz Čakovca i ovo joj je već druga izložba u Makini, njen povratak nakon dvije godine i izložbe "Mašin imaginarium".

Intimno

Kako reče otvarajući izložbu uz voditelja galerije Hassana Abdelghanija, prije dvije godine je izložila fotografije u malim formatima, a sada se radi o drugom stilu koji je vrlo intiman.

Izložbu "Ne-obične stvarnosti" prati i tekst Sandre Križić Roban koji se može pročitati u Makini, a u kojem između ostalog stoji da se autorica u ovoj seriji "koristi fotografijom kao idealnim (pomoćnim) sredstvom bez kojeg proces sjećanja nije moguće zamisliti. Odluka o trenutku okidanja perpetuira se kroz dulje razdoblje, uvijek iznova, bez obzira na doba dana ili mjesto. Ponekad snima dok boravi u prostoru između, u zraku, bilježeći optičke senzacije koje su okidači za čitanje intimnih stanja. Niz uzaludnih tragova malog psa koje je ostavio na dinama možda ćemo dovesti u vezu s općim ljudskim stanjem. A možda će to tek biti povod za rekapitulaciju nekog našeg, kameri nevidljivog sjećanja."

- U ovoj seriji nastavljam neka istraživanja s kojima sam se bavila i u prethodnim radovima koji se bave nekom individualnom percepcijom prostora i svijeta koji me okružuje tako da fotografije u ovoj seriji funkcioniraju na neki način kao fragmenti iskustva i kao bilježenja intimnih stanja. Cijeli rad je dosta intiman i na neki način istražuje pretapanje prostora između subjektivne i objektivne realnosti, odnosno između nekih vanjskih i unutarnjih svjetova, bilo to mojih ili onih koje svi zajedno doživljavamo, pa i one gledateljeve, kaže Bajc.

Izloženi radovi nastajali su kao jedna serija, najvećim dijelom u protekle dvije godine, ali kako je proces stvaranja ovih radova dosta intuitivan, onda je to trajalo neko vrijeme.

- Kod te digitalne slike uvijek dolazi do neke obrade, one mahom jesu... ne bih ih nazvala dokumentarnima. U nekim fotografijama se radi o konstruktima, ali s obzirom da se radi o prikazima nekih intimnih stanja ili razmišljanja i kontemplacija mislim da je to dozvoljeno s obzirom da se ne radi o reportaži. Neke jesu obrađene, ali većinom ne, ovisi o ideji same fotografije kod koje se to dešava ili ne. Nekad se radi samo o čišćenju. U samom procesu mog rada ponekad dolazi do rada na konstruiranoj fotografiji, objašnjava Bajc kojoj je teško izdvojiti jednu od fotografija zato jer ih promatra kao jednu cjelinu.

Nelinearno

- Ono po čemu je ova serija malo drugačija je da nema neki određeni narativ i fotografije su dosta nelinearno posložene i tu možda malo odskaču od nekih serija u kojima su veze jasnije. Tu dolazi do namjernog razbijanja tih jasnih veza i upravo se baziraju na toj neodređenosti, kaže autorica.

Bajc se fotografijom bavi već deset godina, magistrirala je fotografiju na Rochester Institute of Technology u Rochesteru, a trenutno radi kao asistentica na katedri za fotografiju na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu. (M. RADIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter