Fotografije pune duha i emocije

Tanja Draškić Savić uz svoje radove (Slaven RADOLOVIĆ)
Tanja Draškić Savić uz svoje radove (Slaven RADOLOVIĆ)

Od začudnih pejzaža Arizone i senzibilnih portreta koji su erotičniji od impresivnih umjetničkih ženskih aktova koji bitno nadilaze dimenziju tjelesnosti, do toplih obiteljskih fotografija s psima i mačkama i dojmljivih portreta djece-'pirata' koji prizivaju poetiku proslavljenog Irvinga Penna, sinoć otvorena izložba pulske fotografkinje i majstorice umjetničke fotografije Tanje Draškić Savić pod nazivom "Moji stvarni dusi " s pravom je privukla velik broj ljubitelja umjetnosti u pulskoj galeriji sve aktivnijeg Hrvatskog udruženja interdisciplinarnih umjetnika (HUIU).

Nostalgičnost i prkos

- Sva ova lica, aktovi, pejzaži, sve dovodi do jednog i ključnog, a to je istraživanje i propitivanje emocija, naglasila je Tanja Habrle prilikom otvorenja izložbe. Autorica se u kratkoj uvodnoj riječi zahvalila na podršci Saletu i sestri Eleni, bez kojih ne bi bilo izložbe.

Tom je prilikom, kao Tanjin mentor i nadahnuće, spomenut doajen fotografije i filmske umjetnosti 20. stoljeća na prostorima bivše države, pokojni Nikola Radošević. Usput, jedan od značajnijih detalja u njegovoj biografiji je poduhvat iz 1942. godine, kad je kao 16-godišnjak u sali valjevskog kina "Central", prepunoj njemačkih časnika, pustio film "Veliki diktator" Charliea Chaplina i izazvao bijes časnika Wehrmachta, zbog čega je završio u logoru, a po tom događaju je 2012. u Njemačkoj snimljen film "Great" ('Veliki').

Pojedini izloženi portreti, po čemu je pulskoj publici i najpoznatija Tanja Draškić Savić, osim njihove iznimno visoke profesionalne tehničke i estetske razine i majstorskog tretmana svjetla, plijene i ostvarenom nostalgičnošću, gardom prkosa ili, još više, nekom poetskom opuštenosti nasuprot svom nemiru vanjskog svijeta, a ima tu i nepretencioznih slojevitih "provokacija", poput fotografije na kojoj su dva do pasa gola muškarca, rasterećenih vedrim detaljem. Naime, jedan muškarac onom drugome suptilno stišće bradavicu.

Ironiziranje potrošačkog klišeja

Pritom je dobro ustvrdio poznati pisac i esejist Predrag Finci koji je autoricu usporedio sa slavnim američko-kanadskim fotografom armenskog podrijetla Yousufom Karshom, ustvrdivši da je "Karsh slikao prije svega slavne i utjecajne osobe; a Tanja one koje fotografira uvijek tretira kao da su slavne i značajne osobe".

Snaga Tanjine fotografske poruke ogleda se u njezinom suosjećanju, ali i u provokativnom ironiziranju potrošačkog klišeja i mainstream ukusa suvremenog društva.

Tanja Draškić Savić, diplomirani je majstor umjetničke fotografije po licenci Famous Photography School - USUF IVAS International Visual Art Society Beograd, a za svoj rad je višestruko nagrađivana međunarodnim i regionalnim nagradama i priznanjima. (Zoran ANGELESKI)


Podijeli: Facebook Twiter