U sklopu ovotjednog 12. Zagreb Film Festivala, jučer je u zagrebačkom Kulturno informativnom centru u Preradovićevoj ulici otvorena izložba fotografija pulskog fotografa i voditelja Galerije Makina Hassana Abdelghanija pod nazivom "1914. From A Distance".
O autorovom uspjehu govori i činjenica da je ova serija fotografija, osim pulskoj i istarskoj publici koncem 2011. godine, predstavljena u međuvremenu i u Judenburgu i Grazu, a zatim i Berlinu i Kopenhagenu. Izložba na vrlo suptilan način govori o zajedničkoj povijesti Pule i Austrije, nevidljivoj niti između života i smrti, povezanosti kultura i prolaznosti života.
Hassan Abdelghani je, fotografirajući portrete pokojnika na pulskom mornaričkom groblju, u tim portretima s fotografske distance prepoznao kategoriju dvostrukosti, prispodobivost života kroz smrt; prepoznao je grad živih koji diše u gradu mrtvih i obrnuto, grad mrtvih koji pulsira u gradu živih. Izložba u Zagrebu otvorena je do nedjelje, 26. listopada, kada i završava Zagreb Film Festival. (Z. A.)