Fotoaparat kao kist

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Fotografija se cesto osporava kao niži, manje vrijedan umjetnicki izražaj od slikarstva, no ta kritika zaobilazi djela Puljanina Borjana Radolovica, cija je izložba otvorena u pulskom Saxu.

Montirajuci fotografije svojih maštovitih crteža te sjena tih crteža, uz igru svjetlom i korištenje svega što mu se pod rukom našlo na radnom stolu, autor je stvorio zacudne, nadrealne svjetove uokvirene u 20 radova. Promatracu se prvo cini da gleda u sliku, potom u fotografiju, a onda u strip s mitskim bicima iz mracnih šuma. Autor ocito vješto spaja ta tri medija. On sam na ove radove gleda više kao na stvaranje crteža i slike putem fotoaparata, kemijske olovke i kompjutora nego kao na fotografiju.

- Crteži su fotografirani u protusvjetlu pa su i oni na neki nacin sjene. Fotografije su naknadno manje ili više obradene u Photoshopu, pojasnio nam je tehniku rada skromni Borjan Radolovic, pritom preskacuci kreativnost i slobodnu maštu koja izvire iz njegovih radova - od troglavih bica, životinja, minijaturnih i prijetecih kreatura do sjenovitih aktova i žene koja na dlanu drži muškarca, a u glavi simbolicni i osebujni prikaz spolnog cina.

Otvarajuci izložbu, domacin Denis Vugrin rekao je da je autor stvorio magicne svjetove uz izuzetnu fotografsku tehniku. "Ovo definitivno nije klasicna fotografija. Ovo je slikanje fotoaparatom. Fotoaparat je tek kist kojim autor prikazuje svoje fantasticne svjetove. Borjanova djela pomalo podsjecaju na radove Goye", kazao je Vugrin, dok su se medu posjetiteljima mogle cuti i asocijacije na radove Boscha i Dalija. Borjan Radolovic roden je 1973. godine; završio je srednju graficku školu u Puli i dvije godine studirao slikarstvo na likovnoj akademiji u Veneciji.


Podijeli: Facebook Twiter