Rasprava o fenomenu TV dnevnika, koja je privukla najviše publike, na kraju je ispala najveci skandal na dosadašnjim Weekend Media Festivalima. Kontroverzni i samoljubivi moderator Denis Kuljiš je, naime, umjesto propitivanja gostiju panela, u stilu novinskog komentatora 20-ak minuta analizirao znacaj dnevnika u susjednim zemljama.
Kuljiš se nije smeo ni nakon nekoliko povika iz publike i glasnog protesta Siniše Svilana, vec je nastavio sa svojom analizom, za koju je pripremio i spotove. Gosti panela su se pogledavali, a potom su tri od cetiri - Zoran Šprajc (HRT), Iva Gacic (Nova TV) i Ivan Lovrecek (RTL) - demonstrativno napustila pozornicu. Dok su se organizatori pokušali snaci, za njima se digla i publika, koja je na brzinu napustila dvoranu.
Denis Kuljiš, držeci se govornice i svojih pripremljenih papira, izgledao je kao da je iznenaden. Promrmljao je, kao za sebe, da je ocito rijec o nekakvim demonstracijama. Na pozornici je, ocito šokirana, ostala samo Natalija Trivic s Radio Televizije Republike Srpske, koja je prevalila dug put da bi mogla sudjelovati na panelu.
Medu publikom i u kasnijim razgovorima ostalo je visjeti pitanje je li Kuljiš želio isprovocirati televizijske urednike, ili mu se omaklo. U svakom slucaju, buduci da je stalni gost festivala, poznata mu je forma panela, pa je ocito da se u svojoj "prosvjetiteljskoj" misiji zanio.
Sve više televizija
Televizija je najcešca tema Weekenda, pa je publiku zagolicala još jedna tema. Uvodenje novih TV kanala promijenilo je nacin gledanja televizije i time uvelike utjecalo na fragmentaciju TV tržišta. O tome su na panelu razgovarali celnici HRT-a, Nove TV i RTL-a Josip Popovac, Dražen Mavric, Johannes Zull te celnik T-HT-a Ivica Mudrinic.
Novim koncesijama i digitalizacijom Hrvatska je uz cetiri dobila još dva javna programa, a potom još desetak specijaliziranih. Kabelskim i IPTV kanalima pružena je mogucnost pracenja još 100-tinjak programa, a novim kanalima plasirat ce se još 20-ak. Fragmentiranje tržišta ce se ubrzati te Josip Popovac ocekuje da ce se financijska situacija pogoršavati za sva cetiri nacionalna kanala.
Radio doživio najvecu ekspanziju
Medijski interes izazvao je i panel "Radio 365 dana kasnije", u kojemu su radijski djelatnici govorili o tom gotovo "otpisanom" mediju koji je, unatoc predvidanjima, doživio najvece promjene, ekspanziju i profitabilnost u Hrvatskoj. Radijske mreže su podigle slušanost, a oglašivacima olakšale komunikaciju s medijima. Prema jednom istraživanju gotovo 55 posto ispitanika ima razvijenu ovisnost o radiju. Trendovi su slicni kao i u televizijskih programa, pa su javni servisi pod velikim pritiskom komercijalne konkurencije, ali i javnosti.
Vijece za elektronicke medije nije osobito zadovoljno sve izraženijom dominacijom marketinga nad programskim sadržajem, a niti glazbe nad govornim programom, pa ce dodatno popraviti pravila za govorni program na radijskim mrežama, kako bi se zaštitio javni interes. U Hrvatskoj trenutno emitira 160 radiopostaja. (A. POKRAJAC, snimio M. MIJOŠEK, A. BRONIC/PIXSELL)