...da je Plomin jedina termoelektrana u Hrvatskoj koju pokrece ugljen. Trenutno se sastoji od dva bloka - prvi je snage 125 MW i u pogonu je od 1969. godine, a drugi, snage 210 MW, radi od 2000.
Projekt termoelektrana u startu je predvidao da se kao gorivo upotrebljava ugljen, i to iz raških ugljenokopa, pa je zato i odabrana lokacija u Plominskom zaljevu. Zatvaranjem rudnika na Labinšcini, iz kojih je ugljen sadržavao i visoke kolicine sumpora, kameni se ugljen uvozi.
Bilo je pokušaja istarske javnosti da se tijekom 1990-ih izgradnja TE Plomin 2 preorijentira na plin, koji je trebao stici plinovodom iz sjevernojadranskih bušotina ili pak ukapljen u plominsku luku, ali to je propalo pa ni najavljeni referendum o tom pitanju nije održan.
Iako u Prostornom planu Istarske županije piše da novi blok TE Plomin - "trojka" snage 500 MW, kao zamjena za "jedinicu" kojoj ubrzo istjece vijek trajanja - mora za energent koristiti plin, namjera HEP-a je da i taj bude na ugljen.
***
...da je za vrijeme Italije automobilska oznaka za Pulu najprije bila PO, naravno po talijanskom imenu Pola. Tu je oznaku dobila 1927. godine, ali vec godinu kasnije promijenjena je, iz nepoznatih razloga, u PL. Ostalo je nepoznato jesu li uopce bile izdane registarske plocice s PO. (G. PRODAN)