Prije sedam godina Ford je s C-Maxom morao hvatati korak u zoni znacajno razbuktale potklase kompaktnih monovolumena. Danas, sedam godina kasnije i tri nakon što smo ugledali njegov redizajn, pred nama je potpuno nova generacija C-Maxa.
Iako se ne može osporavati vrijednost prvoj generaciji, ipak je tada bila rijec o, kako smo to nazvali, hvatanju koraka. Danas, nakon što smo pocetkom ožujka u Ženevi vidjeli konacno "idejno rješenje" druge generacije, slobodni smo razmišljati kako je druga generacija ovog monovolumena vrlo blizu liderskoj poziciji unutar segmenta.
Tako dobar utisak ima se prije svega zahvaliti iskoraku u estetskom smislu i snažnom približavanju izgledu kojim oduševljava kompaktni Fordov SUV Kuga. Dakako, sasvim su slicne impresije kada opisujemo unutrašnjost za koju možemo tvrditi kako je moderna, snažna i u svakom slucaju vrlo ergonomska.
Nastavimo li pricu dolazimo do pogonskih agregata. I tu Ford ima što pokazati. Benzinac ima zapreminu od 1,6 litara no s time prici nije kraj. Dvije su verzije. Prva je poznati "duratec" i to u opcijama sa 105 ili 125 KS a ono što posebno veseli su "ecobust" verzije koje dolaze do 150 ili uistinu velikih 180 KS. Ti moderni i u Fordovoj ponudi inovativni motori zapravo objedinjuju veliku vecinu danas komercijaliziranih sustava za izvlacenje maksimalne snage iz relativno male "litraže". Dakle - cetiri cilindra s direktnim ubrizgavanjem, promjenjivom geometrijom ventila i turbokompresorom.
S druge se strane nalaze štedljivi dizelaši znane oznake TDCi. Zapremina im je 1,6 litre kad isporucuju skromnih 95 odnosno idealnih 115 "konja" ili pak s dvije litre zapremine i 140 odnosno 163 KS.
C-Max ce se u klasicnoj ponudi nalaziti s pet sjedala no postoji na 4,52 metra produžena verzija naziva Grand koja nam donosi opciju sa sedam sjedala i unekoliko promijenjenu vizuru stražnjeg kraja. Osim manualnih mjenjaca nudit ce se i automatski "powershift", a koristit ce se platforma nove generacije Focusa koja se u komercijalizaciji ocekuje iduce godine.
O cijenama je prerano govoriti no sasvim je sigurno kako ce se manje potentni benzinci kretati oko 130, a dizelaši nešto iznad 140 tisuca kuna. C-Max ce se proizvodit u poznatoj španjolskoj tvornici u Valenciji.