Ford b-max: Čudo funkcionalnosti

Fordov monovolumen b-max
Fordov monovolumen b-max

U svom zagrebačkom sjedištu Grand auto, ovlašteni zastupnik automobila Ford za hrvatsko tržište, predstavio je novinarima prvu generaciju monovolumena B segmenta b-max.

Gradski monovolumen b-max odnedavno se nudi i na hrvatskom tržištu. Njegova najveća zanimljivost su svakako dvoja stražnja bočna klizna vrata, poglavito važna u gradskim gužvama te na "zatrpanim" parkiralištima u prenapučenim gradovima,

Dimenzije b-maxa su inače uobičajene kad je riječ o ovoj vrsti vozila. Dužina mu je 4.077 mm, širina 1.751 te visina 1.604 mm. Međuosovinski razmak doseže 2.489 mm, a težina starta od 1.279 kilograma. Kako smo već isticali, b-max je vrlo funkcionalan što pokazuje i volumen prtljažnog prostora - u osnovi je 318 litara, a preklapanjem stražnjih sjedala dolazi do impresivnih 1.386 litara.

Unutrašnjost karakterizira i iznimna modularnost - sjedala se preklapaju na razne načine. S b-maxom su u ponudi brojni motori. Startni je dobro poznati benzinac zapremine 1,6 litara što razvija 105 KS. Maksimalna mu je brzina 180 km/h, a do 100 km/h stiže za 12,1 sekundu. Iako dakle nije riječ o tehnološkom novitetu, performanse su mu solidne kao i prosječna potrošnja od 6,4 litre te emisija CO2 149 g/km.

Mali 1-litreni ecoboost benzinac pravi je Fordov tehnološki dragulj. Iako ima samo tri cilindra i 990 "kubika", zahvaljujući turbini doseže 100 KS, maksimalnu brzinu od 175 km/h, a od 0 do 100 km/h stiže za 13,4 sekunde. Fenomenalan je u sferi potrošnje - prosječno mu treba samo 5,1 litra benzna, a izniman je i na ekološkom planu jer mu je emisija CO2 vrlo prihvatljivih 119 g/km.

Ostali motori s kojima dolazi b-mAX su dizelaš zapremine 1,5 litara sa 75 "konja" čija je prosječna potrošnja samo 4,1 litru, a emisija CO2 109 g/km, kao i  izvedenica 1-litrenog ecoboosta od 120 KS uz koju se može dobiti i automatski mjenjač.

Cijena za model s 1,6-litreim benzincem, ali uz cjelokupnu opremu, doseže 112.900 kuna što se za jedan ovako funkcionalan, prostran pa i polivalentan automobil može smatrati prihvatljivim iznosom. (K. T.)


Podijeli: Facebook Twiter