Prvi ovogodišnji turisticki sajmovi na samom sjeveru Europe donijeli su dobre najave za predstojecu turisticku sezonu u Hrvatskoj, posebno u Istri. Skandinavci su na samom pocetku bukiranja pokazali dvadeset do trideset posto veci interes za naša odredišta no lani, što su potvrdili i dosad održani sajmovi u Oslu i Helsinkiju.
U skandinavskom predstavništvu Hrvatske turisticke zajednice u Stockholmu nadaju se da ce se takva pozitivna atmosfera nastaviti i na sljedecim sajmovima, koji se trebaju održati u Kopenhagenu i danskom Herningu, specijaliziranom kamping-sajmu koji je posebno znacajan za Istru.
Direktor tog predstavništva Paul Šikic istice da su Finci posebno poludjeli za Istrom i novim letovima prema Puli, koje je uspostavio njihov avioprijevoznik Blue1.
- Istra je na sajmu u Helsinkiju bila jako dobro zastupljena i promovirana. Zabilježen je velik interes Finaca za Istrom i Hrvatskom u cjelini. Prvi rezultati prodaje Blue1 su jako dobri, što potvrduje nedavno objavljeno produženje sezone letenja za Pulu za nekoliko tjedana. Iz te tvrtke ozbiljno razmišljaju o uvodenju dodatnog leta za Pulu druge godine pa bi Pula bila povezana s Helsinkijem dva puta tjedno, navodi Šikic.
Zahvaljujuci toj novoj liniji, koja je dogovorena ove jeseni te starta od 28. svibnja i traje do 3. rujna, ali i ukupno sve boljoj aviopovezanosti Istre sa skandinavskim zemljama, ocekuje se i znacajniji pomak u broju specijaliziranih grupnih dolazaka jer je Istra zbog svoje raznovrsne i kvalitetne ponude zanimljiva skandinavskom turistu.
- Tomu ce svakako pridonijeti i ugovori koje je županijski TZ uz potporu Ministarstva turizma i HTZ-a potpisao s avioprijevoznicima iz Skandinavije u sklopu programa poticanja zracnog prijevoza "Krila Hrvatske", istice Šikic.
U Norveškoj, s kojom je Pula povezana aviolinijom niskotarifnog Norwegian Aira, i to s Oslom, takoder je vladao veliki interes za Hrvatsku i Istru. U prilog dobrim najavama svakako ide i bolja prodaja turistickih aranžmana norveškog touroperatora Ving u odnosu na proteklu godinu, koji u programu ima Istru.
Što se pak tice destinacija poput Tunisa i Egipta, koje su zajedno s Turskom omiljena turisticka odredišta Skandinavaca i cije su kapacitete u vecem broju zakupili njihovi touroperatori za ovu godinu, zbog dobrog omjera cijene i kvalitete te rasta potražnje za all inclusive ponudom, situacija nije nimalo laka. Naime, svi organizatori putovanja sada moraju buking preusmjeriti u druge zemlje. Medutim, medu onima koje bi ove godine trebale zbog toga dobiti više turista nije Hrvatska.
- Sva putovanja za Egipat i Tunis tijekom zime i proljeca su otkazana. Ponudene su alternativne destinacije kao što su Grand Canaria, Tenerife, Lanzarote, Jordan i Maroko. Teško je predvidjeti hoce li Hrvatska imati koristi od trenutnog stanja u Egiptu i Tunisu jer nam oni nisu izravni konkurenti. Egipat je destinacija u koju skandinavski turisti vise putuju tijekom zimskih mjeseci, dok putovanja za Tunis startaju u rano proljece, zakljucuje Šikic.
Inace, ove godine u Skandinaviji se ocekuje veca turisticka živost jer su sve zemlje izašle iz krize, što dokazuje porast BDP-a i daljnje prognoze njegova povecanja. Uz to, Skandinavci su u prošloj godini poceli više i trošiti.