Istoga dana nakon što je Glas Istre objavio ispovijest Puljanina, kojeg je FINA greškom ovršila u iznosu od 650 tisuća kuna zbog istog prezimena kao i osoba koju je Agencija zapravo trebala ovršiti, stvari su se ipak pomakle s mrtve točke. Iako je naš sugovornik još prije desetak dana pokušao dobiti suvisla objašnjenja FINA-e, tražeći odgovore hoće li mu i kada zbog svoje greške vratiti novac koji su mi skinuli s računa, čini se da je reakcija stigla tek nakon što je priča izašla u javnost.
Podsjetimo, Agencija je s računa pogrešno ovršenog građanina povukla nekoliko stotina eura, a da cijeli slučaj bude još apsurdniji, ovrha je trebala biti provedena nad osobom koja više niti nije živa - i to zbog duga od 650 tisuća kuna jednoj turističkoj tvrtki. Ono što je najviše razljutilo našeg sugovornika, koji je anonimno pristao govoriti o tom nemilom iskustvu, jest što je nakon svega Agencija za deblokadu njegovog računa prvo tražila 450 kuna, a potom su došli na iznos od 185 kuna. Znači, umjesto da priznaju grešku i što prije mu odblokiraju račun, FINA je svoj propust još željela i naplatiti tako da oštećeni građanin sam "pokrije" odblokiravanje računa.
Iz FINA-e su ipak u ponedjeljak potvrdili da je prilikom provedbe ovrhe došlo do pogrešnog postupanja, navodeći kako je pogreška ispravljena, te da bi ovršena sredstva tijekom ponedjeljka trebala biti vraćena na račun Puljanina. Uz to, agencija se i ovim putem još jednom željela ispričati ovršenom građaninu no, u svom su dopisu potpuno ignorirali upit zbog čega su sredstva koja su "skinuli", preusmjerili na račun HZZO-a?
No, evo kako je tekla prepiska s FINA-om. Kada smo poslali prvi mail raspitujući se i tražeći pojašnjenja o cijelom slučaju odgovorili su nam da im dostavimo OIB ovršenika i broj osnove za plaćanje po kojoj je FINA postupila. Nakon što smo proslijedili OIB sve do zaključenja prvog teksta nije stizao konkretan odgovor.
Naveli su potom kako je "Financijska agencija samo provedbeno tijelo koje provodi ovrhu temeljem Zakona o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima i drugih zakonskih i podzakonskih propisa, koji reguliraju provedbu ovrhe na novčanim sredstvima, na način i u opsegu kako je to određeno osnovom za plaćanje, te da se ovršenik, ako ga zanima neka informacija vezana uz ovrhu, može izravno obratiti u bilo koju podružnicu, odnosno Regionalni centar FINA-e, gdje će dobiti sve potrebne informacije".
Iz FINA-e su prvotno poručili kako Agencija nije ovlaštena komentirati i u javnost iznositi pojedinačne slučajeve, a sve u cilju zaštite osobnih podataka ovrhovoditelja i ovršenika. No, sada u svom odgovoru pristiglom u ponedjeljak u kojem priznaju grešku, službeno otkrivaju i identitet pogrešno ovršene osobe, navodeći kako su po primitku njegove reklamacije uvidjeli grešku.
Tako je i dalje nejasno, ako već FINA štiti osobne podatke ovrhovoditelja i ovršenika, zbog čega od novinara traže OIB ovršenika. Nejasno je i to kako se ovrha provela na osnovi prezimena i bez provjere OIB-a ovršenika? Sve u svemu, FINA je pogriješila i to priznala, međutim, otvara se pitanje nečije odgovornosti i radi li se ovdje tek o izoliranom slučaju, ili su se ovakve kardinalne "greške" i ranije događale. (D. BAŠIĆ-PALKOVIĆ)