Filmovi raznih tema i sevdah kao poslastica

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Trece izdanje ETNOFILm festivala u organizaciji Etnografskog muzeja Istre ostvaruje se u suradnji s Margaret Mead Film Festivalom iz New Yorka, a u subotu su prikazana dva filma iz Mini Mead selekcije tog festivala.

Prisutnima se obratila Ariella Ben-Dov, njegova direktorica, koja je na ETNOFILmu u Rovinju u ulozi predsjednice žirija, koji cine i Ljiljana Šišmanovic te Saša Sreckovic. Ben-Dov je ukratko predstavila festival te njegovu koncepciju.

Održava se u njujorškom Americkom prirodoslovnom muzeju te se izmedu ostalog interaktivno uklapa u stalni postav muzeja. Pokrenut je 1976. kao poklon za 75. rodendan jednoj od najvažnijih antropologinja prošlog stoljeca Margaret Mead.

Margaret Mead Film & Video Festival najdugovjecniji je festival takve vrste i služi kao kljucna platforma za predstavljanje internacionalnih etnografskih dokumentarnih filmova u SAD-u.





Sa zadnjeg izdanja u Rovinju su prikazani "Prikljuci i pomoli se" (Judith Malek-Mahdavi, Jens Schanze, Njemacka, Italija, Japan, SAD). Film se bavi buducnošcu umjetne inteligencije iz znanstvene, ali i filozofske perspektive, otvarajuci gledateljima vrata vodecih svjetskih laboratorija, usput otkrivajuci i osobne skepse vodecih robotickih strucnjaka.

Prikazan je i "Snimajuci s Mursima" (Olisarali Olibu, Ben Young, Etiopija). Film govori o nomadskom narodu Mursi koji žive u srcu plodne doline Omo u Etiopiji. Sve se odluke donose konsenzusom uz pomoc starješina, a film pokazuje kako se nose s globalizacijom - naime u tijeku je gradnja ceste koja ce presijecati njihovu zemlju da bi se potaknuo turizam i rekreativni lov.

U vecernjim satima prikazan je "Jedan dan u Smari" (Fany de la Chica, Španjolska) te "Kmerske posude" (Delphine Moreau, Francuska).

U nedjelju u jutarnjim satima prikazani su i "Putem ptica" (Trencsenyi & V.Naumescu, Rumunjska), "Putem Taoa" (Yves De Peretti, Francuska), "Godina u rukama" (Evgeny Aleksandrov/Elena Danilko, Rusija) te "Romski djecaci" (Rozalie Kohutova, Ceška) koji aktualizira pitanje homoseksualnosti u romskom svjetonazoru kroz pricu romskog aktivista, homoseksualca.

Rovinjske price antropološke radionice


U subotu su u Zavicajnom muzeju predstavljeni i radovi nastali u radionici vizualne antropologije te snimanja filma i montaže. Svi su bili vezani uz Rovinj. Polaznici, njih 15 iz Hrvatske, Cilea, Slovenije, Italije, Španjolske, Slovenije i Njemacke, snimali su te montirali zanimljive uratke.

Branka Cvjeticanin i Breza Žižovic prikazale su film "Grof" o Željku Timunovicu kojega svi znaju upravo kao Grofa. Rad Carle Vidal i Marcele Guina je "Ribar Luciano", Kaisa Sammelsalg i Laura Cancedda su predstavile film "My name is Luka", koji predstavlja Luigia Tanushija, iz obitelji koja je vlasnik restorana Paštrik. Ixia Mendoza i Sandra Urem snimile su film "Angelo", Koraljka Kuzman pripreme za sezonu broda "Orsera", Irena Miholic je snimila film o obitelji Vitasovic koja izraduje roženice, a Giorgia Gazzina i Jasna Lovrec predstavile su se radom "Emina" o slikarici iz Tuzle koja se pred mnogo godina doselila u Rovinj.

Sebastjan Weber je snimio kako Rajko Vokic u starogradskoj jezgri izraduje kažune, a Jessica Schmidt i Paula Greiner kadrove rovinjske svakodnevice.

Radionicu su vodili danski doktorand antropologije na sveucilištu u Aarhusu Christian Suhr Nielsen, Vladimir Gojun, koji predaje na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, bio je zadužen za montažu, Davor Konjikušic, diplomirani novinar, za snimanje, a koordinator radionice bio je Mario Buletic, kustos Etnografskog muzeja Istre.

Imamovicev sevdah kao poslastica


U popratnom programu u kazalištu Antonija Gandusija subotnji je festivalski dan završio koncertom Damira Imamovica koji je oduševio publiku svojim osebujnim nastupom i pristupom sevdahu. Ekspresija, spontanost, glas, sviranje gitare i cjelokupna pozitivna i nadahnuta energija Imamovica jednostavno je osvojila sve pohvale i naklonost publike koja je ispunila kazalište. Na repertoaru su se našli sevdah klasici, ali i manje izvodene pjesme.

Imamovic sevdah interpretira istovremeno na suvremen i tradicijski nacin. Pokretac je novog glazbenog smjera - fusion sevdaha u kojem se sevdalinka susrece s progresivnim jazzom.


Podijeli: Facebook Twiter