Natjecateljski dio programa 3. ETNOFILm festivala u organizaciji Etnografskog muzeja Istre, a koji se održava do nedjelje, bit ce svecano otvoren u petak u 19.30 u Multimedijalnom centru gdje se odvijaju sve projekcije filmova. Ove godine je prijavljen 101 film, a prikazat ce se odabranih 26.
Prvi ce se filmovi poceti prikazivati u petak u MMC-u u 10 sati, i to redom "Put u Sundance", švicarskih autora Miguela Becheta i Ursine Maurer, "Bea želi znati" Rogera Canalasa iz Španjolske, "Mir za sve" Elizabete Koneske iz Makedonije, "Sve osim crnog" Ausra Linkviciute (Litva-Velika Britanija), "U sjeni prošlosti" (Sashi Sivramkrishna, Indija), "Florence Fight Club" (Luiggi Maria Perotti/ Rovero Impiglia, Italija-Njemacka), "Made in Trenchtown" (Esther Maagdenberg, Velika Britanija) te "242 metra života" Novice Savic (Srbija).
Odmah nakon svecanog otvaranja festivala, s pocetkom u 20 sati, bit ce prikazan "Rhizome", talijanski film Paola Buccierija koji prati na koji nacin lokalno stanovništvo i mladi iz predgrada u San Paolu koriste nove tehnologije kao oblik afirmiranja i izražavanja vlastitog identiteta kroz glazbu, umjetnost i internet. Potom se prikazuje film "Human Terrain", rad americkog sveucilišnog profesora politickih znanosti Jamesa Der Deriana koji problematizira suradnju americke vojske s timovima socijalnih znanstvenika na okupiranim podrucjima Afganistana i Iraka.
Ovogodišnji ETNOFILm ostvaruje se u suradnji s Margaret Mead Film Festivalom iz New Yorka i dva filma iz Mini Mead selekcije dio su programa izvan konkurencije i bit ce prikazani u subotu 16 sati kada ce se publici obratiti i predsjednica žirija Ariella Ben-Dov, direktorica njujorškog festivala.
Uz bogati filmski program, u sklopu ovogodišnjeg izdanja ETNOFILm festivala, održava se i radionica vizualne antropologije i montaže filma. Sudjeluje 15 polaznika iz Hrvatske, Slovenije, Njemacke, Španjolske, Cilea i Estonije. Voditelj radionice je danski vizualni antropolog Christian Suhr Nielsen, snimateljski dio je pod mentorstvom Davora Konjikušica, dok je za montažu zadužen Vladimir Gojun.
- Polaznike radionice ucimo kako otvoriti oci za snimanje etnografskog filma, odnosno kako uci u ljudske živote i socijalni život mjesta. Poslali smo ih van s kamerama i dali zadatak da prikažu ono što je inace teško opisati rijecima, a to su emocije, emocionalni život. Morali su upoznati ljude i u kratko vrijeme steci njihovo povjerenje. Kamera je dobro sredstvo - "Daj mi tvoj život, a ja cu ti dati DVD". Šalim se naravno, no ljudi vole pažnju i mislim da su polaznici dobro to odradili te uspjeli prikazati da stanovnici osjecaju svoj ambijent, kazao je Suhr Nielsen, profesor vizualne antropologije na fakultetu u Aarhusu i sam autor antropoloških-etnografskih filmova.
Sve su price vezane za Rovinj, a Konjikušic je istaknuo da je dobro što je to Rovinj u pravom smislu rijeci - kada nema puno turista i prikazuju se price koje inace nije moguce vidjeti, i to sve kroz antropološko i etnografsko razumijevanje, odnosno vizualnu antropologiju.
Gojun je naglasio da kod montaže studenti trebaju pokušati dati maksimum od sat i više snimanog materijala, i to u svega deset minuta. Cilj je snimani materijal dakako pretvoriti u smislenu cjelinu.
Sebastjan Weber, polaznik iz Slovenije, koji kao etnolog i antropolog radi u Muzeju suvremene povijesti u Celju, kaže da mu je ovo dobra prilika da nauci nove stvari. Pisao je scenarije, a sada uci više o samom snimanju i montaži. I polaznica iz Španjolske Carla Vidal, koja svoj rad stvara zajedno s Marcelom Guina iz Hrvatske, kaže da joj je iznimno zanimljiv kontrast lokalnih ljudi i turista. One pripremaju film o lokalnom ribaru i njegovoj kuci.
Nastali radovi koji ce biti iznimno zanimljivi i lokalnom stanovništvu bit ce prikazani u subotu nakon završetka radionice. (M. MEDIC)