U suradnji s pulskim udrugama Art & Music i Monteparadiso u kinu Valli će sutra u 20 sati biti prikazan dokumentarni film "Pravi čovjek za kapitalizam - Damir Avdić", slovenskoga redatelja Dušana Moravca koji se bavi tuzlanskim glazbenikom, piscem i pjesnikom sa slovenskom adresom Damirom Avdićem. Redatelj Moravec će prisustvovati pulskoj projekciji nakon čega slijedi koncert Damira Avdića u klubu Monteparadiso u 22.30 sati.
Avdić spada među najljuće kritičare društva, mentaliteta i običaja Balkana i ostatka razvijenog svijeta, a svoju reputaciju izgradio je romanima koje je napisao i albumima koje je snimio kao i energičnim koncertima koje održava. U nešto manje od sat vremena Moravčev dokumentarac prati glazbenikovu karijeru od grupe Rupa u zidu do solističkog desanta na nekadašnju Jugoslaviju i predstavlja njegov beskompromisni životni svjetonazor. O Avdiću u filmu govore glazbenici i intelektualci poput Faruka Šehića, Jana Cvitkoviča, Igora Bašina, Ede Maajke, Marka Brecelja, Miljenka Jergovića, Krune Lokotara i Admira Ćulumarevića.
Zašto je Avdić pravi čovjek za kapitalizam upitali smo redatelja dokumentarca koji je proglašen najboljim na ovogodišnjem vinkovačkom DORF-u.
- Taj naslov dobio sam tek na kraju, kada sam slušao jednu njegovu pjesmu u kojoj jedan stih ide "Ja sam pravi čovjek za kapitalizam". Kad sam to čuo, znao sam da imam naslov za film, a uz to Damir je pravi borac protiv svih stvari koje nisu baš dobre, on zna reći što nije dobro, kaže Moravec. Prisjeća se da je Avdića prvi put čuo prije šest ili sedam godina u Sloveniji na jednom koncertu i oduševio se.
- Bili su to muzika i riječi koje bih i ja htio reći kada bih znao svirati i pisati. Onda sam otišao na još nekoliko njegovih koncerata kojih sam do danas vidio barem 25 i postao sam baš njegov fan. Onda smo se sprijateljili i pala je ideja da napravim film o njemu, priča Moravec. - Ako stignem doći ću u kino Valli da ga pogledam, prije koncerta u Monteparadisu. Ono što sam vidio mi se sviđa jer se bavi isključivo onim što radim, ne bavi se onim perifernim stvarima, što jedem, što nosim i to, tako da se redatelj isključivo držao koncerata, muzike, knjiga, nekih kazališnih predstava… Mislim da je Moravac nekako uspio sve to ubaciti kako treba, odgovara Avdić. (Mladen RADIĆ)
VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.