Festivali svake godine donose sto tisuća noćenja

S Outlook festivala u Štinjanu (M. ANGELINI)
S Outlook festivala u Štinjanu (M. ANGELINI)

Kako je sam gradonačelnik Boris Miletić istaknuo po završetku Outlook festivala, Grad Pula se strateški opredijelio za kvalitetne manifestacije koje privlače brojne posjetitelje i višestruko vraćaju kroz globalnu promidžbu Pule i Istre kao veoma poželjnih destinacija, i tu je uloga Outlook festivala nemjerljiva. Gradonačelnik je istaknuo da je upravo zbog Outlooka i Dimensionsa koji se održavaju u Štinjanu, Pula prepoznata kao festivalski grad, te se u vrijeme gospodarske krize i recesije takvim festivalima dodatno potiče kulturni i gospodarski razvoj, odnosno već nekoliko godina uzastopno uspješno se ruše rekordi u broju ostvarenih noćenja.

Petpostotno povećanje

Ako se zna, kako je organizator Outlooka obznanio, da je ovogodišnji festival pohodilo 13 tisuća posjetitelja, nije teško izračunati da je u četiri, pet dana samo od tih posjetitelja ostvareno između 50 i 65 tisuća noćenja. Kada se tome pridodaju i noćenja posjetitelja Dimensionsa, onda je ta brojka još puno veća, pogotovo ako se usporede s rezultatima iz ere prije održavanja ovih festivala.

- Ako usporedimo podatke s godinama prije održavanja festivala onda je svake godine ostvareno sto tisuća noćenja više. Ukoliko, pak, usporedimo s istim periodom prošle godine onda bilježimo porast noćenja od pet posto. Već iz ovog je vidljivo da su festivali doprinijeli povećanju broja dolazaka i noćenja u Puli, pogotovo u ovo vrijeme kada već počinje turistička posezona, kaže Sanja Cinkopan Korotaj, direktorica Turističke zajednice Pula.

Osim samih dolazaka i noćenja, Outlook i Dimensions koriste i domaćem stanovništvu za veoma dobru zaradu jer se mnogi u vrijeme festivala odlučuju pružati svoje usluge, od smještaja izvan organiziranog kampa, preko ugostiteljstva do prijevoza. Usto, smatra direktorica pulskog TZ-a, nemjerljiva je vrijednost promocije.

Nemjerljiva promocija

- Ako gledamo dobrobiti festivala onda je to prije svega jaka promocija Pule, i to ne samo u cijeloj Europi, već i šire. Nemjerljiva je vrijednost promocije. Više od 15-20 tisuća mladih ljudi dođe na festivale, ali promociju festivala i Pule pogleda ih puno, puno više. Osim toga, sama prisutnost gostiju, koji osim samog dolaska, troše na smještaj, hranu, piće, vanpansionsku potrošnju, doprinosi posezoni u Puli i sasvim je sigurno snažan financijski poticaj, zaključuje Cinkopan Korotaj.

Grad Pula već tradicionalno obara rekorde po broju gostiju i njihovih noćenja što potvrđuju i ovogodišnji turistički rezultati. Do kraja kolovoza Pulu je posjetilo 225.358 gostiju što predstavlja rast od dva posto, odnosno 14.114 gostiju više u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Unatoč lošem i nestabilnom vremenu ostvaren je i rast u broju noćenja od pet posto, što znači da su turisti ove godine ostvarili 55.185 noćenja više.

"Za odlične rezultate, uz bogato povijesno nasljeđe i čisto more, najzaslužnija je sinergija predanog rada Turističke zajednice grada Pule, uspješnog partnerstva lokalne zajednice s organizatorima mnogobrojnih festivala, ali i rada Puljana koji se iz godine u godinu pokazuju kao vrijedni domaćini", kažu iz Grada Pule. (Goran ROJNIĆ, snimio Manuel ANGELINI)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter